پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
پایان هفته یازدهم کورس گنبدکاووس با معرفی اسب‌های برتر + فیلم

پایان هفته چهاردهم کورس گنبدکاووس با معرفی اسب‌های برتر

روز دوم هفته چهاردهم مسابقات اسبدوانی پاییزه – زمستانه گنبدکاووس از صبح امروز جمعه با رقابت ۷۸ راس اسب از سه نژاد «ترکمن، دوخون و تروبرد» در هشت کورس شامل پنج دور هزار متری، ۲ دور هزار و ۲۰۰ متری و یک دور هزار و ۶۰۰ متری باحضور پرشور تماشاگران برگزار شد و با معرفی اسب‌های برتر پایان یافت.

در دور اول این مسابقات، ۹ راس اسب بیش از سه ساله نژاد ترکمن هندیکاپ در دسته سه و به مسافت هزار و ۶۰۰ متر با هم به رقابت پرداختند که اسب «یاد دلشاد» زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اسب‌های «سردار کسلخه» و «جانی بیگ سیاه پوش» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت در دور دوم ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد هندیکاپ در دسته ۶ بود که با شرکت ۹ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب «زنیتال اول شد و اسب‌های «میک مک» و «فوکوس ول» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور سوم که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ در دسته پنج بود و با شرکت ۱۱ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب «جان داداش» با پیشی‌ گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های «وی آی پی» و «کوماتسو» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت در دور چهارم روز دوم و پایانی هفته چهاردهم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه – زمستانه گنبدکاووس باز هم ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ در دسته پنج بود که با شرکت ۹ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب «گلدخت» سریع‌تر از خط پایان گذشت و اسب‌های «آل نورا ۲» و «اسپارتاکوس» به‌ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

در دور پنجم این مسابقات که ویژه اسب‌های بیش از چهار ساله نژاد تروبرد هندیکاپ در دسته یک بود و با شرکت ۹ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب «ریو کنزی» اول شد و اسب‌های «بلاتو» و «ریو کاپری» به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور ششم ویژه اسب‌های سه ساله نژاد دوخون در دسته کاندیشن استیکس بود و با شرکت ۱۰ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب «رگنوم استروم» اول شد و اسب‌های «مونو پالر» و «ویوا فوکوس» به ترتیب دوم و سوم را کسب کردند.

در دور هفتم این مسابقات که ویژه اسب‌های بیش از چهار ساله نژاد دوخون هندیکاپ در دسته سه بود و با شرکت ۱۲ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد، اسب «هج نورا» اول شد و اسب‌های «ماه سامر ۲» و «گونش ناز» به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور هششم و پایانی این مسابقات ویژه اسب‌های بیش از چهار ساله نژاد تروبرد هندیکاپ در دسته maiden بود و با شرکت ۹ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب «اس اچ ایلای» اول شد و اسب‌های «الو پرنس» و «مجیکال» به ترتیب عناوین دوم و سوم را کسب کردند.

برگزار کنندگان روز دوم و پایانی هفته چهاردهم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه – زمستانه گنبدکاووس در پایان ۲۳ میلیارد ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابک‌سواران اسب‌های برتر پرداخت کردند.

روز دوم این هفته از مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس به سبب پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر برودت هوا و بارش باران و برف از ساعت ۹:۳۰ امروز آغاز شد.

مطابق برنامه تدوین شده از سوی فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی قرار است، مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه – زمستانه گنبدکاووس تا پایان اسفند امسال روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته باحضور تماشاگران برگزار شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان افزون بر ۴۰۰ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق‌قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

 

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *