پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
میراسماعیلی: تعلیق چهار ساله، توسعه‌ جودوی ایران را به تاخیر انداخت

تعلیق چهار ساله، توسعه‌ جودوی ایران را به تاخیر انداخت

رییس فدراسیون جودو گفت: بازگشت ورزش جودو به اوج نیازمند تلاش همگانی هیات های استانی و شهرستانی است.

آرش میراسماعیلی در جمع ورزشکاران جودوی گلستان‌ اظهار کرد: تعلیق چهارساله جودوی ایران ۲۶ شهریور امسال به پایان رسید و از آن تاریخ تاکنون تلاش برای رساندن این رشته به روزهای اوج با قدرت ادامه دارد.

وی بیان کرد: در دوره چهارساله تعلیق، تعداد ورزشکاران حرفه‌این این رشته کاهش یافت و جودوکاران یا بی‌انگیزه شده و یا به سمت رشته‌های دیگر کوچ کردند.

رییس فدراسیون جودو یکی از مشکلات این رشته را صدور احکام فراوان مربیگری و داوری دانست و افزود: در کنار رشد کمی، باید به کیفیت مربیان و داوران هم توجه کنیم که در این راستا، دوره‌های مستمر بازآموزی و دانش‌افزایی برگزار خواهد شد.

میراسماعیلی اضافه کرد: جودو را با ۶۰ هزار ورزشکار تحویل گرفته و به بیش از ۱۲۱ هزار ورزشکار رساندیم اما هدفگذاری ما رسیدن به ۵۰۰ هزار ورزشکار است.

رییس فدراسیون جودو یادآور شد: در یک سال گذشته بعد از انتخاب رییس جدید هیات گلستان، این رشته به سر و سامان خوبی رسیده و پویایی و حرکت رو به رشد در جودو استان دیده می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از نقاط هدف این هیات باید رسیدن به سه هزار ورزشکار سازمان یافته شده باشد که برای تحقق آن باید به دنبال کشف استعدادها در نوجوانان و جوانان حرکت کرد.

وی بیان کرد: استان‌ها باید در زمینه استعدادیابی و پرورش نخبگان تلاش بیشتری کنند و این رشته را به صورت همگانی در شهر و روستاها گسترش دهند.

وی ادامه داد: برگزاری جام باشگاه‌های آسیا در رده سنی جوانان و بزرگسالان و قهرمانی بزرگسالان آسیا در بخش پومسه اواخر خردادماه سال آینده در جزیره کیش برای اولین بار در تاریخ جودو ایران اتفاق افتاده است.

وی بیان کرد: بعد از خارج شدن از تعلیق (۲۶ شهریور ماه سال جاری) تلاش خود را در سطح بین‌المللی با برگزاری ۲ جلسه مهم با رییس فدراسیون و چند جلسه با رییس کنفدراسیون آسیا انجام دادیم.

وی خاطرنشان کرد: موضوع میزبانی را با توجه به شرایط و چارچوب کشور، هر روز پیگیر بودیم تا این که هفته گذشته نهایی و با میزبانی موافقت شد.

رییس فدراسیون جودو گفت: هر کشور برای حضور در مسابقات باشگاهی می‌تواند در هر رده سنی با ۲ تیم و در مجموع چهار تیم شرکت کند.

میراسماعیلی افزود: البته در بخش کاتا شرایط فرق دارد و با توجه به این که در طول تاریخ جودو برای اولین بار ایران نایب قهرمان مسابقات جهانی با کسب ۲ طلا و یک برنز شد و جودوی ایران در این بخش جزو قطب‌های دنیا محسوب می‌شود اصرار بر میزبانی قهرمانی آسیا داشتیم.

وی ادامه داد: هر چند یکه تاز کاتا در این رشته ژاپن است، اما چون میزبان هستیم و کسب نایب قهرمانی جهان، به دنبال قهرمانی در آسیا هستیم و با تمام قوا در این بخش از مسابقات حضور خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: در مجموع میزبانی باعث پویایی جودوی ایران خواهد شد و اتفاق خوبی برای این رشته در کشور خواهد افتاد.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *