پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
سرانه مصرف گاز در گلستان 20 مترمكعب است

سرانه مصرف گاز در گلستان ۲۰ مترمکعب است

مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت:  سرانه مصرف گاز در این استان بین ۱۵ تا ۲۰ مترمکعب در شبانه‌روز است.

علی طالبی اظهار داشت: حدود ۷۶ درصد مشترکان گلستان کم‌مصرف و مابقی پرمصرف هستند که جمعیت ۲۴ درصدی مشترکان پرمصرف در شبانه‌روز بیش از ۵۰ درصد مصرف گاز استان را به خود اختصاص می‌دهند.

وی از گازرسانی به ۵۷ روستای گلستان از زمان استقرار دولت سیزدهم تاکنون خبر داد و گفت: نهضت گازرسانی به روستاهای استان همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان ادامه داد: ۱۰ روستای قابل گازرسانی در گلستان وجود دارد که عملیات گازرسانی آنها تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

طالبی یادآور شد: با فعالیت سامانه ناپایدار جوی و بارش برف و باران در کشور، مصرف گاز به طور ناخواسته افزایش پیدا کرده که با توجه به قرارگیری گلستان در انتهای خطوط گازی، تمهیدات لازم برای جلوگیری از قطعی گاز اتخاذ شده است.

وی افزود: در حالت عادی روزانه ۱۲ میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی استان مصرف می‌شود اما در پی بارش برف  باران و کاهش محسوس دما، احتمال افزایش این رقم به ۱۶ تا ۱۷ میلیون مترمکعب دور از انتظار نیست.

وی از مردم خواست با رعایت الگوی مصرف در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند تا واحدهای تولیدی و صنعتی عمده گلستان با محدودیت مواجه نشوند.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به سرمای هوا در اکثر استان‌های کشور، فشار خطوط انتقال گاز افزایش یافته و تولید به حداکثر ظرفیت رسیده با این وجود توصیه ما به هم‌استانی‌ها، صرفه‌جویی در مصرف گاز است چراکه در صورت بروز مشکل چاره‌ای جز اعمال محدودیت نداریم.

 

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *