پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
آب سردی بر پیکر کشتی گلستان گلستان

آب سردی بر پیکر کشتی گلستان

ابوالفضل شیرافکن*- منتظر روزی بودیم که عیار مدیریت ۱۲ ساله کشتی را با پیروزی‌های خشنود کننده کشتی گیران گرگانی و گلستانی در مسابقات قهرمانی کشور جشن بگیریم اما نتایج به دست آمده آب سردی بر پیکر کشتی گیران نوجوان و جوان و بزرگسال و پیشکسوت وعلاقه‌مندان این رشته ورزشی ریخت.

گلستان در این مسابقات ۲۰ کشتی گیر در قالب دو تیم داشت که از این تعداد تنها یک نفر توانست به رتبه پنجمی دست یابد و بقیه شرکت کنندگان در همان دور اول حذف شدند. نتیجه ای بسیار ضعیف که امیدهایی که برای این رشته اول ورزشی کشور در حال تمرین در باشگاه‌های مختلف این استان تلاش می‌کنند را به ناامیدی کشاند.

البته با چشم‌پوشی فدراسیون کشتی و هیأت کشتی مازندران، چند تن از کشتی گیران مازندرانی که موفق به کسب سهمیه در تیم استان خود نشده بودند برای گلستان کشتی گرفتند و صاحب دو مدال برنز و یک رتبه پنجمی شدند. باید اقرار کرد که این ضربه ای بزرگ بر پیکره کشتی گلستان است که اینچنین با مخفی شدن پشت کشتی گیران مازندران تلاش کرد تا با ناراستی خود را صاحب دو عنوان کند. جای بسی تأسف است که رییس هیات کشتی گلستان هنوز نمی‌داند که برای حضور در مسابقات قهرمانی کشور نمی‌توان کشتی گیر قرضی وارد مسابقات کرد. هیأت‌ها طی یکسال تلاش و برنامه‌ریزی همه هم و غم خود را صرف می‌کنند تا کشتی‌گیران آماده خود را وارد مسابقات کشوری کنن

د تا نتایج حاصله‌اش را در ورزش استان خود بینند. این موضوع متفاوت از آن است که بازیکنانی از سایر استان‌ها در قالب یک باشگاه ورزشی در استانی دیگر قرار گیرند، تمرین کنند و زیر نام همان باشگاه راهی مسابقات شوند. افکارعمومی باید مطلع باشد که در جریان وارد کردن کشتی‌گیر قرضی به مسابقات قهرمانی کشوری، هیأت گلستان، هیأت مازندران و نیز فدراسیون فعل نادرستی را مرتکب شدند.

در نهایت هم با کسب دو مقام سومی و یک مقام پنجمی توسط کشتی‌گیران مازندرانی جا داده شده در تیم گلستان و کسب یک رتبه پنجمی توسط کشتی گیر گلستانی، تیم گلستان در جایگاه ششم قرار گرفت و تیم مازندران هم با کسب ۶مدال طلا از ۱۰ مدال به قهرمانی رسید.

این نتایج ناامید کننده و این ضعف واضح مدیریتی در کشتی گلستان رسیدگی عاجل مدیرکل ورزش گلستان و دست اندرکاران و مدیران اجرایی را طلب می‌کند. اگر به واقع دلسوز ورزش هستید و می‌خواهید که کشتی این استان همچون سال‌های نه چندان دور جایگاه خود را در کشور به اثبات برساند باید پیگیری ضعف‌ها و نادرستی‌ها در دستور کار قرار گیرد.

*کارشناس کشتی

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *