پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
ملت های اسیا - نمودار جام ملت های آسیا در دور حذفی

نمودار جام ملت های آسیا در دور حذفی

با باخت ژاپن مقابل عراق و تساوی کره جنوبی مقابل اردن معادلات دور حذفی جام ملت های آسیا دستخوش تغیراتی شد و اکنون کادر فنی تیم ها با توجه به شرایط به وجود آمده شاید به فکر از دست دادن امتیاز بیوفتند تا مسیر خود تا فینال را آسانتر کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی پریشهر، پس از باخت ژاپن به عراق کره جنوبی با اردن به تساوی ۲ بر ۲ دست یافت تا شرایط جدول به صورت پیچیده ای دستخوش تغییر شود. تا قبل از تساوی کره مقابل اردن به نظر می رسید صدرنشین گروه E مسابقات تیم کره جنوبی باشد و این تیم در دور اول مسابقات حذفی به مصاف ژاپن برود اما تساوی این تیم در دور دوم مسابقات دور گروهی باعث شد ابهامی در صدرنشینی این تیم به وجود آید و حتی شائبه  مهندسی نتیجه برای دوم شدن در این گروه و انتخاب مسیر راحت تر در ادامه مسابقات جام ملت های آسیا ۲۰۲۴ به وجود آید.

در این مقاله به بررسی شرایط ایران در دور حذفی جام ملت های آسیا خواهیم پرداخت و دو حالت اول شدن ایران در گروه و دوم شدن تیم ملی را بررسی خواهیم کرد. لازم به ذکر است اتفاقات سایر گروه ها را به صورت پیش بینی در یک حالت بررسی خواهیم کرد که در ادامه به بررسی شرایط سایر گروه ها و تیم های صعود کننده می پردازیم:

در گروه a تیم ملی قطر به عنوان صدرنشین و تاجیکستان به عنوان تیم دوم به مرحله بعد صعود خواهند کرد. با توجه به شریط امتیازی چین و لبنان احتمال حضور تیم سوم این گروه در مرحله بعدی پایین به نظر می رسد.

در گروه B استرالیا به عنوان تیم اول، ازبکستان به عنوان تیم دوم و سوریه به عنوان تیم سوم به مرحله حذفی صعود خواهند کرد.

در گروه C ایران، امارات و هنگ کنگ به مرحله بعد صعود می کنند که استراتژی کادر تیم ملی برای حضور در ادامه رقابت ها در بازی پایانی مشخص می شود که در صورتی که ایران بخواهد به عنوان تیم دوم صعود کرده و در طرف دیگر جدول قرار بگیرد باید در بازی با امارات به باخت تن بدهد.

در گروه D عراق به عنوان تیم اول و ژاپن به عنوان تیم دوم صعود خواهند کرد.

در گروه E اردن تیم اول و کره جنوبی به عنوان تیم دوم و بحرین به عنوان تیم سوم صعود خواهند کرد.

از گروه F عربستان تیم اول عمان تیم دوم و تایلند به عنوان تیم سوم به مرحله بعدی صعود کنند.

اول شدن ایران در گروه خود و دوم شدن کره جنوبی در گروه E:

در این صورت ایران و ژاپن و قطر در یک طرف جدول و استرالیا عربستان کره  و عراق در طرف دیگر جدول با هم روبرو خواهند شد.

جدول دور حذفی

1 - نمودار جام ملت های آسیا در دور حذفی

جدول بازی های در صورتی که ایران در گروه C اول و کره در گروه E دوم شود

2 - نمودار جام ملت های آسیا در دور حذفی

همانطور که در تصویر مشخص است در صورتی که ایران در گروه خود اول شده و کره در گروه خود دوم شود تیم های مدعی ایران، ژاپن و قطر در یک طرف جدول و تیم های استرالیا، کره جنوبی، عربستان و عراق در نیمه دیگرجدول قرار خواهند گرفت.

ایران در صورت عبور از دور اول حذفی با فرض برد ژاپن در دور دوم به مصاف ژاپن خواهد رفت  و احتمالا در نیمه نهایی با قطر مصاف خواهد داشت.

جدول بازی های در صورتی که ایران در گروه C اول و کره در گروه E اول شود

3 - نمودار جام ملت های آسیا در دور حذفی

در صورت اول شدن ایران در گروه خود و همچنین اول شدن کره جنوبی در گروه E تیم های ایران، کره جنوبی، ژاپن و قطر در یک نیمه جدول قرار خواهند گرفت. دیدار ژاپن و کره جنوبی در دور اول حذفی دیدار سختی برای هر دو تیم خواهد بود و منطقی به نظر می رسد که کره برای اول شدن در گروه خود تلاشی نکند و حضور در نیمه دیگر مسابقات و مصاف با عربستان را به مقابله با ژاپن ترجیح دهد.

در این صورت در نیمه دیگر جدول تیم های عراق، استرالیا و عربستان به عنوان مدعیان اصلی برای حضور در فینال هستند.

جدول بازی های در صورتی که ایران در گروه C دوم و کره در گروه E اول شود

4 - نمودار جام ملت های آسیا در دور حذفی

در صورتیکه ایران بخواهد در طرف دیگر جدول قرار گیرد باید بازی آخر را مقابل امارات از دست بدهد و در مرحله اول دور حذفی به مصاف تاجیکستان برود. در این صورت اگر کره جنوبی در گروه خود اول شود تیم های ایران، عراق، استرالیا و عربستان در یک طرف و تیم های کره جنوبی، ژاپن، قطر و امارات در طرف دیگر قرار خواهند گرفت.

ایران در مرحله دوم حذفی احتمالا با عراق مواجه خواهد شد  در مرحله نیمه نهایی به مصاف عربستان یا استرالیا خواهد رفت.

از طرف دیگر نیز برنده کره جنوبی و ژاپن به دیدار فینال راه خواهد یافت.

 

جدول بازی های در صورتی که ایران در گروه C دوم و کره در گروه E دوم شود

5 - نمودار جام ملت های آسیا در دور حذفی

در صورتیکه ایران و کره جنوبی در گروه خود دوم شوند هر دو در یک طرف جدول قرار خواهند گرفت و تا نیمه نهایی با هم روبرو نخواهند شد. در این حالت تیم های ایران، عراق، استرالیا، عربستان و کره جنوبی قرار خواهند گرفت و در طرف دیگر امارات، ژاپن و قطر به عنوان مدعی حضور خواهند داشت.

حال با توجه به ۴ احتمال بررسی شده نظر شما در ارتباط با صدرنشینی ایران در گروه خود یا دوم شدن آن چیست؟

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *