پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
كمبود آب شرب آزادشهر جبران مي شود

کمبود آب شرب شهرستان آزادشهر جبران می شود

مدیر امور آب و فاضلاب آزادشهر از اجرای طرح‌های اصلاح و تکمیل شبکه و خطوط انتقال برای جبران کمبود آب شرب در این شهرستان خبر داد.

داود سوخته‌سرایی اظهار داشت: برای جبران مشکل کمبود آب آشامیدنی شهر آزادشهر قبل از سال جدید یک حلقه چاه با آبدهی ۱۵ لیتر در ثانیه وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.

وی افزود: در شهر آزادشهر ۴۰ لیتر در ثانیه و ۱۰ روستای «قره‌سو، سیب‌چال، خوش‌ییلاق، وطن، رحیم‌آباد، حاجی‌نبی، مرزبن، سبزواری‌ها، قرخلر و ساتلیخ‌بای» ۵۰ لیتر در ثانیه کمبود آب وجود دارد.

وی افزود: مردم شهرهای نوده خاندوز و نگین شهر این شهرستان در حال حاضر مشکل ندارند و با همراهی خیران تلاش می‌کنیم تا پایان امسال مشکلات آبی ۱۰ روستای تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب رفع شود.

مدیر امور آب و فاضلاب آزادشهر افزود: برای روستای «مرزبن»، چشمه جدید در اختیار این اداره قرار گرفته و خطوط انتقال موجود به طول ۸۰۰ متر اصلاح می‌شود و برای روستای «سبزواری‌ها» هم قبل از اجرای آسفالت، عملیات لوله‌گذاری و اصلاح شبکه به طول هزار و ۵۰ متر در حال انجام است.

وی افزود: برای روستاهای «قرخلر و ساتلیخ بای» هم عملیات لوله‌گذاری از مخزن روستای عطابهلکه به طول سه کیلومتر که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تکمیل خواهد شد و برای روستاهای «خوش ییلاق و وطن» هم چشمه جدید و اصلاح خطوط انتقال انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: با بهره‌برداری از چشمه‌های جدید و حفره چاه میزان دبی آب در شبکه توزیع افزایش می‌یابد و اصلاح شبکه و تعویض لوله‌های فرسوده از ترکیدگی و هدر رفت آب جلوگیری می‌کند.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *