پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
Z1 - جلال ایری نامزد اجماعی نیروهای توسعه‌گرا در غرب گلستان

جلال ایری نامزد اجماعی نیروهای توسعه‌گرا در غرب گلستان

۱۰ بهمن ۱۴۰۲



احمد راییجی- بواسطه آرای قابل اعتنا در همه طیف‌های سیاسی، اجتماعی و اقوام، جلال ایری می‌تواند نامزد اجماعی مردم برای انتخابات مجلس دوازدهم باشد.

کمتر نامزد ترکمنی در ادوار انتخابات تا این حد اقبال و حمایت از مناطق فارس نشین غرب گلستان داشته و به همین جهت مردم ترکمنصحرا باید همت کرده و کار را در همان مرحله اول تمام کنند.

احمد راییجی

به روزهای پایانی رقابتهای انتخاباتی مجلس دوازدهم نزدیک می‌شویم، نکاتی چند طرح می‌کنم تا شاید بتواند به انتخاب بهتر کمک کند.

۱- ابتدا به همه نامزدهای حوزه انتخابیه غرب گلستان به ویژه دوست عزیز ۲۵ ساله‌ام رجب‌محمد آبادی که از همان دوران نوجوانی به نجابت و شرافت شهره بود آدای احترام می‌کنم؛ اما در این روزها باید تصمیم سخت گرفت.

۲- نگارنده جلال ایری را در همین دوره نمایندگی شناختم و خلاصه شناخت من اینست که او را می توان نماد کارآمدی و میانه‌روی در غرب گلستان خواند.
مهندس ایری فردی تکنوکرات و توسعه گراست که دوستان و حامیان جدی در بین دلسوزان منطقه و نخبگان و حتی فعالان سیاسی اصلاح طلب پیدا کرد که نمونه بارز این همدلی و همراهی را در همکاری اصلاح طلبان سرشناس غرب گلستان در ستادهای او دانست. به عنوان نمونه آقای مجید مسلمی عقیلی که رییس ستاد اصلاح طلبان در چند دوره بوده اکنون مسئولیت ستاد جلال ایری در کردکوی را به عهده دارد.

۳- جلال ایری در چهار سال گذشته نشان داد که نماینده همه منطقه است و نگاهی عادلانه به مشکلات مردم از همه قومیت‌ها و شهرها و روستاهای منطقه داشته و در این مسیر از چمن ساور تا مرز ترکمنستان و از یساقی تا کهنه کلباد مورد توجه او بوده است.

۴- جلال ایری امروز می تواند مدعی شود که از هر مدعی تازه به دوران رسیده کردکویی‌تر است، آقایانی که این روزها خود را ناجی کردکوی میخوانند باید بگویند بیست سال گذشته کجا بودند،  آنها سه سال پیش کجا بودند که جریانی قصد تعطیلی بیمارستان قلب و بخش آنژیوگرافی کردکوی را داشتند و اگر جلال ایری نیمه شب به بیمارستان نمی رفت و یا با مدیران ارشد استان و وزارت بهداشت درگیر نمی‌شد معلوم نبود چه بلایی سر این بیمارستان می‌آمد. مدعیانی که دستشان در حوزه عمرانی باز بود چرا برای منطقه به اندازه آسفالت یک کوچه دستاورد نداشتند ولی امروز مدعی هستند که می‌توانند ید بیضا کنند!

۵- در چهار سال گذشته اینجانب از نزدیک شاهد تلاش جدی مهندس جلال ایری در حوزه پیگیری پروژه‌های حیاتی منطقه چون توسعه جزیره آشوراده و احیای خلیج گرگان بودم، او از همان روزهای اول نمایندگی و یکسال قبل از روی کار آمدن دولت رییسی با همراهی دکتر حق شناس استاندار دولت روحانی پیگیر این موضوعات مهم بوده که باید مشروح ماجرا را از استاندار سابق پرسید. گرچه مدیران دولت سیزدهم بسیاری تلاش کردند که سند این پروژه‌ها را به نام خود بزنند اما ما می دانیم کسی که راهگشایی کرد و کار را استارت زد شخص جلال ایری بود.

۶- حضور مداوم و مستمر در بین مردم هر چهار شهرستان و پیگیری امور کلان و جزئی مردم منطقه تا مشکلات معیشتی و درمانی شخصی افراد و نیز پاسخگویی شبانه روزی به رسانه‌ها از نقاط مثبت جلال ایری بود که قابل تقدیر است.

۷- جلال ایری بواسطه آرای قابل اعتنای خود در بین اصلأح طلبان، اصولگرایان و میانه‌روها و نیز همراهی اقوام و مذاهب غرب گلستان می‌تواند نامزد اجماعی این منطقه برای انتخابات مجلس دوازدهم باشد.

۸- کمتر نامزد ترکمنی در ادوار انتخابات تا این حد اقبال از مناطق فارس نشین غرب گلستان داشته و به همین جهت مردم ترکمنصحرا باید کار را در همان مرحله اول تمام کنند.

۹- ایری تنها نماینده غرب گلستان در تمام ادوار است که توانسته تا حد سخنگویی یک کمیسیون مهم و راهبردی «کمیسیون عمران» بالا رود که این نشانه قدرت تعامل او در مجلس است.

۱۰- جان کلام من اینست در غرب گلستان او قطعا خیرالموجودین نامزدهای این دوره است، بنابراین حجم انبوه مشکلات مردم این ضرورت را یادآور می‌شود که وقت آزمون و خطا نداریم، بهتر است به نماینده ای که چهار سال خوب داشته و تمام ارکان قدرت و دولت را می‌شناسد و از نظر کارآمدی نیز امتحان پس داده فرصت دهیم که خدمتش تداوم داشته باشد، فرد جدید تا به سطح روابط و توانمندی ایری برسد دو سال از دست می‌رود. نماینده‌ای نفرستیم که آدرس وزارتخانه‌ها و سازمانها را هم بلد نباشد.

🔸و آخر اینکه داور نهایی مردم هستند و هر کس انتخاب شود نماینده مردم خواهد بود و باید به او کمک کرد تا غرب گلستان از این محرومیت‌ها و عقب ماندگی‌های رهایی یابد.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *