پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
صنعت، معدن و نجارت

رکورد ۴۰ساله  صادرات گلستان شکسته شد

مدیر کل صنعت، معدن و نجارت استان گلستان گفت: دولت سیزدهم با رشد دوبرابری صادرات گلستان رکورد ۴۰ سال گذشته را شکست.

به گزارش خبرنگار پریشهر ، درویشعلی حسن زاده در نشست با خبرنگاران  اظهارکرد: میزان صادرات در دولت سیزدهم‌تا پایان فروردین حدود ۷۲۹ میلیون دلار بوده است که نسبت به سال ۱۴۰۱ که ۳۳ میلیون دلار بوده رشد دوبرابری داشته است.

وی افزود: در سال گذشته تعداد ۱۴۶ پروانه بهره برداری واحد صنعتی صادر شدکه نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۲۷ درصدی داشته است.

به گفته وی باتوجه به پروانه بهره برداری صادر شده از نظر حجم سرمایه گذاری ۳۴ هزار و ۴۴۴ میلیارد ریال معادل ۱۰ درصد رشد را شاهد هستیم.

حسن زاده گفت: در سال گذشته برای ۱۴۶ واحد صنعتی پروانه صادر شده است که رشد ۲۷ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ را نشان می دهد.

به گفته وی این امر باعث ایجادظرفیت شغلی سه هزار و۳۵۷ نفر در استان گلستان شده است.

وی گفت: در آغاز بکار فعالیتها و کسب وکار جدید تعداد ۳۸۲ فقره جواز تاسیس با حجم سرمایه گذاری ۷۳۳ هزار میلیارد صادر شد.

مدیر کل صمنعت، معدن و تجارت استان گلستان یادآور شد: با پیش بینی اشتغال ۹هزار و ۳۹۴ نفر، حجم سرمایه گذاری در حوزه صنعت نسبت به سال ۱۴۰۱ به ۳ برابر رسیده است.

وی اظهار کرد: در دولت سیزدهم ۹۰ واحد راکد به چرخه تولید برگشتند که ۳۵ واحد راکد و غیرفعال مربوط به سال گذشته بوده که حجم سرمایه گذاری ابن واحدها افزون بر ۱۰ هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۵۰۲ نفر بوده است.

d5b30dde cd69 4e0f 9f7c b33b6d65ba2e 300x225 - ركورد 40ساله  صادرات گلستان شكسته شد

وی ادامه داد: از نظر ایجاد واحدهای صنعتی رشد ۲۱ درصدی،  از لحاظ ارزش سرمایه ای ۱۴۲ درصد و  از نظر تعداد اشتغال نیز  ۵۹ درصد شاهد رشد نسبت به سال ۱۴۰۱ داشته است.

 

حسن زاده افزود: در سال گذشته تعهد اشتغال از مجموع ۲۰۵ هزار و ۲۷۵ نفردر کشور ۵ هزار و ۶۰۰ نفر مربوط به اشتغال در گلستان بوده است.

وی تصریح کرد: ثبت اشتغال در سامانه رصد وزارت کار تا پایان اسفند ۱۴۰۲ نزدیک به ۷ هزار نفر شغل بوده که رشد ۲۵ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ داشته است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستا همچنین با اشاره بنامگذاری شعار سال از سوی رهبر انقلاب، ادامه داد: تحقق شعار سال نیازمند همدلی و تقسیم کار در سطح ملی است.

حسن زاده گفت: دستگاه های همچون جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و دخیل در بخش تولید باید در کنار این مجموعه قرار بگیرند وگرنه امکان تخقق شعار سال در حوزه صنعت ممکن نیست.

وی با اشاره به اولویت مجموعه صنعت، معدن و تجارت در راستای تحقق شعار سال افزود:  برای ایجاد جهش، توسعه صادرات مهم است که رشد سالانه ۲۳ درصد برای افزایش صادرات پیش بینی شده است.

. مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان افزود: برای افزایش صادرات باید جهش تولید هم رخ دهد و برای کاهش وابستگی از واردات برخی از ماشین آلات و تجهیزات جلوگیری کرد.

. مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: قاچاق کالا یکی از پدیده هایی است که به جهش تولید و به بهبود کیفیت و کمیت تولید کالا ضربه می زند.

. وی تاکید کرد: مردم توجه و اعتماد به تولید داخل داشته باشند و پویش نه به کالای قاچاق و خارجی داشته باشیم تا هم به جهش تولید کمک کرده و هم حمایت از سرمایه گذار داخل کشور را به همراه داشته باشد. حسن زاده ادامه داد: هر چه این شاخص ارتقا یابد اقتصاد و صادرات پایدار را به همراه دارد و موضوعات اجتماعی و امنیتی ما کاهش می یابد و شاهد توسعه اقتصادی در کنار آرامش و امنیت خواهیم بود

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *