پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
رهاسازی ۷۰ میلیون بچه ماهی استخوانی و خاویاری در گلستان

رهاسازی ۷۰ میلیون بچه ماهی استخوانی و خاویاری در گلستان

۱ خرداد ۱۴۰۲


مدیر کل شیلات گلستان از رهاسازی ۷۰ میلیون بچه ماهی استخوانی و خاویاری در دریای خزر  خبر داد و گفت: این میزان رهاسازی  در رودخانه گرگانرود در منطقه خواجه‌نفس گمیشان منتهی به دریای خزر آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری پریشهر، جباری اظهار داشت: با توجه به مشارکت صیادان منطقه در مولدگیری برای تولید بچه ماهیان استخوانی و خاویاری پیش‌بینی می‌شود تولید و رهاسازی این ماهیان تا ۸۰ میلیون قطعه افزایش یابد.

وی حفظ ذخایر ماهیان استخوانی و خاویاری در دیاری خزر،‌ کمک به اشتغال پایدار صیادان ساحل نشینان گلستان را از جمله اهداف این طرح برشمرد و افزود: طرح رهاسازی این ماهیان تا ۲ ماه آینده از طریق رودخانه های گرگان‌رود و قره‌سو منتهی به دریای خزر ادامه خواهد داشت.

جباری  گفت: تولید و رهاسازی بچه ماهیان استخوانی در مراکز تکثیر و پرورش گلستان امسال ۲۰ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی در نخستین مرحله، بین ۲ تا ۳ میلیون ماهیان استخوانی و ۵ هزار بچه ماهی خاویاری در منطقه خواجه نفس منتهی به دریای خزر در گمیشان رها شد.

مدیر ل شیلات استان گلستان افزود: در آیین رهاسازی بچه ماهیان استخوانی و خاویاری، جمعی از مسوولان و کارشناسان دستگاه‌ها مرتبط و صیادان مشارکت کننده در این طرح شرکت داشتند.

وی افزود: امسال در دو مرکز تولید بچه ماهیان استخوانی و خاویاری گلستان ۶۰ میلیون بچه ماهی تولید شد که ده میلیون بیشتر از سال گذشته است.

مدیر کل شیلات گلستان گفت: کپور گونه‌ی بومی استان گلستان است و تلاش می‌کنیم تا پرورش و رهاسازی این گونه را تقویت ک.

براساس داده های آماری اداره کل شیلات گلستان ، صیادان این استان در فصل صید امسال هزار و ۲۰۰ تن انواع ماهی برداشت کردند که ۳۷ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بود.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *