پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
وزش باد شدید و کاهش دما در گلستان؛ مسافران نوروزی احتیاط کنند

وزش باد شدید و کاهش دما در گلستان؛ مسافران نوروزی احتیاط کنند

۸ فروردین ۱۴۰۳


معاون پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی گلستان با اشاره به وزش باد شدید در استان، گفت: وزش باد در مناطق غربی گلستان فروکش کرد اما تا عصر امروز در مناطق شرقی استان به‌ویژه شهرستان‌های کلاله و مراوه‌تپه ادامه دارد.

محمود محمدقلی‌پور ظهار کرد: از بامداد امروز(هشت فروردین) وزش باد شدید نواحی مختلف گلستان را درنوردید که بیشترین وزش باد مربوط به بندرترکمن با سرعت ۸۴ کیلومتر بر ساعت بود.

وی ادامه داد: وزش باد علاوه‌بر بندرترکمن در دیگر نقاط گلستان نیز تداوم پیدا کرد و در کردکوی و گرگان سرعت وزش باد بیش از ۷۰ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

معاون پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی گلستان از افزایش ابر، بارش باران به همراه رگبار پراکنده و رعد و برق تا نیمه‌شب در گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: ناپایداری‌های جوی از صبح فردا به تدریج از فراز استان گلستان عبور خواهد کرد.

محمدقلی‌پور با بیان اینکه فردا جوی نسبتا آرامی در گلستان حاکم است، افزود: از شامگاه فردا بارش باران و رگبارهای ملایم و پراکنده در نواحی کوهستانی استان دور از انتظار نخواهد بود.

وی اضافه کرد: دمای هوای گلستان در مقایسه با روز گذشته ۶ تا هشت درجه کاهش داشته و از فردا به ویژه روز جمعه افزایش نسبی دمای هوای استان پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی گلستان از مردم گلستان به ویژه مسافران نوروزی خواست هنگام تردد از جاده‌ها به ویژه مناطق کوهستانی احتیاط کنند.

به گفته محمدقلی‌پور؛ با توجه به تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی هواشناسی آسمان گلستان فردا آرام است و این وضعیت تا ۱۳ فروردین در استان ادامه خواهد داشت.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *