پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
4836748 - فرمانداری که تو باغ نیست!

فرمانداری که تو باغ نیست!

۲۰ آذر ۱۴۰۲


احمد راییجی- فرماندار مراوه‌تپه: به جرات می‌گویم این شهرستان از لیست مناطق محروم خارج شده است!

ما هم به جرات می‌گوییم که فرماندار مراوه‌تپه اصلا تو باغ نیست و باید بداند که لیست‌بازی او برای مردم آب و نان و شغل و راه و بهداشت و… نمی شود!

امان‌محمد باشقره فرماندار شهر مرزی مراوه‌تپه در مصاحبه‌ای به مناسبت دهه فجر گفت: « به جرات می توانم بگویم که الان شهرستان مراوه تپه از آمار و لیست شهرستان های محروم خاج شده است.»

همه ما اگر به شهر مرزی مراوه تپه نرفته باشیم حتما نام این شهر مهم و البته بسیار محروم استان را شنیده‌ایم و بارها از زبان مسئولان دولتی و نمایندگان ادوار مجلس شنیده‌ایم که عقب‌ماندگی تاریخی این شهرستان در سطح ملی شهره است.

حضور رییس جمهور در شهر مراوه‌تپه خود بیانگر اهمیت توجه به محرومیت‌های این شهرستان بواسطه عقب‌ماندگی فاحش در همه بخش‌هاست. دولتی ها بارها مانور دادند که اهمیت سفر ابراهیم رییسی به شهر مراوه‌تپه بخاطر محرومیت مضاعف آن است.

از سوی دیگر چندی پیش علی محمد زنگنه استاندار گلستان حضور رییس جمهور در مراوه‌تپه را به‌عنوان نشانه‌ای از توجه ویژه دولت سیزدهم به مناطق محروم خواند و گفت: این شهرستان در بخش‌های مختلف دچار فقر و کمبود است که سفر رییس جمهور در رفع مشکلات زیرساختی مراوه‌تپه اثرگذار بود.

علی‌محمد زنگانه فقر و بیکاری را از مهم‌ترین مشکلات مراوه‌تپه دانست و تنش آبی شدید را یکی از مشکلات این شهرستان برشمرد و گفت: ۳۰ روستای این شهرستان فاقد آب آشامیدنی سالم و بهداشتی و ۶۵ روستا و شهر گلیداغ با کمبود شدید منابع آبی مواجه هستند که در سفر دولت سیزدهم به این شهرستان توجه ویژه‌ای به این مشکل شد.

زنگانه با بیان اینکه هنوز محرومیت در حوزه‌های مختلف مهمان مرزنشینان مراوه‌تپه است، گفت: اما مردم این منطقه به پایان کمبودهای این شهرستان با دستان رییس جمهور دولت مردمی‌ امید بستند.

وضعیت واقعی شهرستان مراوه‌تپه و محرومیت‌های تاریخی مردم در بخشهای مختلف که در سخنان سخنان رییس دولت سیزدهم و استاندار گلستان به آن اشاره شده بیانگر واقعیتی است که فرماندار شهرستان سعی در کتمان آن دارد.

ما هم به جرات می‌گوییم که فرماندار مراوه‌تپه اصلا تو باغ نیست و او که سر خود این شهرستان را از لیست مناطق محروم خارج کرده است، اگر از اتاقش بیرون بیاید و به سطح شهر و روستاهای منطقه برود می‌بیند که چه خبر است.

باشقره باید بداند که لیست‌بازی او برای مردم آب و نان و شغل و راه و بهداشت و… نمی‌شود و واقعیت‌های موجود این شهرستان و مشکلات فراوان مردم منطقه را تغییر نمی‌دهد.

فرماندار مراوه‌تپه باید به فکر رفع محرومیتها و کاهش آلام مردم منطقه باشد و با حرف زدن و شعار دادن از خود سلب مسئولیت نکند.

انتظار می‌رود که مسئولان استان به مدیران محلی خود توصیه کنند که در چارچوب وظایف و اختیارات خود حرف بزنند و بدانند که لیست مناطق محروم کشور در نهاد ریاست جمهوری بروز می‌شود نه فرمانداری شهرستان.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *