پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
images1 - تخصیص 50 هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی گلستان

تخصیص ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی گلستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: تاکنون ۵۰ هزار میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی سفر دور نخست دولت سیزدهم به این استان برای اجرای طرح‌های مهم و اولوبت‌دار تخصیص یافته است.

سید مهدی مهیائی در نشست خبری، اظهار داشت: در سفر دور نخست دولت سیزدهم به گلستان که ۱۳ اسفند ماه ۱۴۰۰ انجام شد، ۱۲۳ هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی برای اجرای ۱۱۸ مصوبه درنظر گرفته تا طی ۴ سال به استان اختصاص یابد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه براین، در سفر دور دوم دولت سیزدهم به گلستان که اواخر سال ۱۴۰۲ به استان انجام گرفت، ۱۳۵ مصوبه با لحاظ ۱۳۵ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های اولویت‌دار عمرانی این خطه طی ۴ سال در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: اعتبارات جذب شده برای توسعه زیرساختی استان از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان سال مالی ۱۴۰۱، به ۱۶۰ هزار میلیارد ریال رسیده که در مقایسه با ۲ سال آخر دولت قبل چهار برابر رشد دارد.

مهیائی افزود: رشد جذب اعتبارات برای جبران بخشی از عقب ماندگی استان طی ۲ سال نخست فعالیت دولت سیزدهم در گلستان سبب شده تا آمار طرح‌های نیمه تمام از ۱۲۰۰ طرح به ۸۰۰ طرح کاهش یابد.

وی لایروبی خلیج گرگان طی ۱۸ ماه و پیشگیری از تهدید ریزگرد برای ۶۰ هزار هکتار منطقه و بالا آمدن ارتفاع آب دریای خزر در سواحل بندرگز و شتاب در تخصیص اعتبار برای ساخت مخزن سد نرماب مینودشت، اجرای طرح‌های رفع تنش آبی و رفع ۴۵ نقطه حادثه خیز جاده‌ای را از جمله اجرای طرح‌های اولویت‌دار استان گلستان با تزریق اعتبار توسط دولت سیزدهم برشمرد.

مهیائی گفت: از سرگیری عملیات اجرایی مجتمع پتروشیمی گلستان پس از وقفه ۱۸ ساله با ۹۰ هزار سهامدار و جذب ۴۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون با چشم‌انداز ۲۰ ساله و ایجاد ۴۷ هزار شغل و ۱۶۰۰ واجد تولیدی و اجرای عملیات افزایش ظرفیت تولید برق در نیروگاه سیکل ترکیبی علی‌آبادکتول و تامین نیاز برق هم استانی‌ها در اوج مصرف (تابستان) از دیگر اقدامات موثر دولت سیزدهم در گلستان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان از افزایش ۱۱۱ درصدی اعتبارات عمرانی در حوزه شهری استان طی یکسال اخیر نسبت به‌ مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: از سال ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۲، ۹۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی در ۳۵ نقطه شهری استان اختصاص داده شده است.

وی یادآور شد: در توسعه مناطق روستایی که ۴۷ درصد از جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر استان را در خود جای داده نیز طی ۲ سال از عمر دولت سیزدهم برای اجرای۲۶۹۵ طرح اعم از عمرانی و اقتصادی، ۶۵ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال اعتبار تزریق و سرمایه‌گذاری شده است.

مهیائی در حوزه سرمایه‌گذاری نهضت ملی مسکن در گلستان، گفت: طبق برنامه چهار ساله تعریف شده برای اجرای این طرح در استان، ساخت ۹۲ هزار خانه در مناطق روستایی و شهری دیده شده که تاکنون بیش از ۶۶ هزار واحد آن عملیاتی و از این تعداد نیز هشت هزار واحد مورد بهره‌برداری قرار گرفته است

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *