پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
صاحب حجتی

برخی مدیران گلستانی توسعه نیافته هستند

۳ اسفند ۱۴۰۲


پایگاه خبری پریشهر-  نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه گرگان و آق قلا گفت: برخی مدیران ما توسعه نیافته هستند و در بسیاری از سطوح عالی و اجرایی استان نتوانستیم فضا را برای حضور متخصصین و افراد توانمند استان در سطح ملی فراهم کنیم.

صاحب حجتی نامزد دوازدهمین دوره انتخابا ت صاحب حجتی در جمع خبرنگاران استان قانون گذاری را جزو کارکردهای اصلی مجلس دانست و اظار کرد: باید قوانین تاثیرگذار و دارای ضمانت اجرا توسط نمایندگان وضع شود.

وی نظارت را یکی دیگر از موضوعات مهم مجلس دانست و افزود: مجلس یازدهم نتوانسته نقش نظارتی دقیق، به هنگام و موثر به داشته باشد. یکی از اصلی ‌ترین کارکردهای مجلس رای اعتماد به کابینه‌ است که در هر دوره به آن مواجه می‌شود و مجلس فعلی در این حیطه نمره قابل قبولی قطعا نخواهد گرفت.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه گرگان و آق قلا اظهار کرد: اگر مجلس در ایام رای اعتماد به آن وظیفه خود را به درستی عمل می‌کرد و بر مبنای یک استدلال عقلی و بررسی‌های دقیق با کابینه معرفی شده توسط دولت و رییس جمهور رفتار می‌کرد، دولت مجبور نمی‌شد، بعد از گذشت ۲ سال، وزرای جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و نیز آموزش و پرورش را تغییر دهد.

وی افزود: اگر همان موقع نمایندگان مجلس درست عمل می‌کردند و بر مبنای یک استدلال دقیق و بررسی موشکافانه و توان‌سنجی مناسب از بضاعت افراد برای برخورداری از توان لازم برای حل مشکلات و موضوعاتی که گریبانگیر ملت شده، رفتار می‌کردند، این اتفاق تغییر و برکناری وزرا شاید ضرورت نداشت.

وی با اشاره به اینکه استان گلستان و منطقه گرگان و آق‌قلا در حوزه زیرساخت‌ها از عقب ماندگی مضاعفی رنج می‌برد، یادآور شد: تا زمانی که برخی از پیش نیازها را رفع نکنیم نباید توقع داشته باشیم که به موضوعات اصلی برسیم و آنها را حل کنیم که منابع انسانی یکی از اصلی‌ ترین موضوعات توسعه نیافتگی استان محسوب می شود.

حجتی اظهار کرد: برخی مدیران ما توسعه نیافته هستند و در بسیاری از سطوح عالی و اجرایی استان نتوانستیم فضا را برای حضور متخصصین و افراد توانمند استان در سطح ملی فراهم کنیم که در کنار آن در نظام ملی اثرات منطقه‌ای بگیریم.

وی سطح چانه ‌زنی بچه‌های گلستان در نظام ملی را در حد صفر دانست و اظهار کرد: این کار، وظیفه نماینده است. کار استاندار و دیگران نیست، زیرا وزرا و روسای سازمان‌های ملی دست‌شان زیر سنگ نماینده است. نماینده اگر شناخت درستی از منابع انسانی استان خود داشته باشد، برای اداره بهتر کشور و وزراتخانه‌ها می‌تواند به وزرای مختلف بگوید، آقای وزیر برای این که شما موفق‌تر عمل بکنی، من این افراد را به شما معرفی می‌کنم، نه این‌که بخواهد دخالت کند اما ما در گلستان نتوانستیم از سرمایه‌های انسانی گلستان به درستی استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: خاندوزی وزیر اقتصاد جمهوری اسلامی فرزند گلستان است. منطقه آزاد اینچه‌برون که تاالان باید به سمت احیا و تکمیل می‌رفت ولی این نگاه نبوده و بدتر از این که متولی این موضوع یعنی سازمان مناطق آزاد ذیل وزارتخانه‌ای است که وزیرآن گرگانی و از فرزندان این استان است اما از این ظرفیت نتوانستند استفاده کنند و این واقعا فاجعه است.

وی افزود: تمام نمایند گان ادوار مختلف بالاترین سطح اجرایی این افرادی که از ما رای گرفتند و مجلس رفتند، این بود که در استان مدیرکل بودند و هیچگونه ارتباطات و تعاملاتی در نظام ملی نداشتند، یعنی تازه نماینده شدند بروند تهران، خوب معلوم است تا بخواهند بروند تهران و بخواهند ارتباط بگیرند با این و آن دستگاه، وزارتخانه، نهاد و سازمان، زمان را از دست دادیم و آن پیش‌نیاز قبل را هم ایجاد نکردیم، یعنی بچه استان را هم در وزارتخانه و سازمان جانمایی نکردیم بگوییم این ارتباطات را از قبل ایجاد کردیم و اگر خودمان ارتباطات ملی نداریم بچه‌های ما هستند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه گرگان و آق قلا با بیان اینکه نباید توقع داشته باشیم که با منابع محدود، درون استان اتفاقات خاصی رخ دهد، گفت: منابع محدود برای اداره وضع موجود است نه کارهای کلان. برای این که بتوانیم کار کلان انجام دهیم باید تکانی به زیرساخت‌های عقب نگه داشته شده همچون پتروشیمی بدهیم . طرح پتروشیمی تبدیل به جوک و طنز تلخ برای مردم شده است، یعنی اگر آن سال فرزندی متولد می‌شد الان سال آخر سربازی‌اش بود . راهش این است که ما برای تکان دادن و به وجود آوردن یک جهشی در زیرساخت‌های استان، راه دیگری نداریم جز وصل شویم به اعتبارات و منابع ملی، برشی را از آن کیک بودجه‌ای کلان کشور، سهمی را بتوانیم برای استان لحاظ کنیم و در نظر بگیریم،این مطالبه‌گری را دوستان ما نتوانستند انجام دهند.

وی افزود: بعد از انقلاب کارهای بزرگی انجام شده که واقعا بی‌انصافی است اگر آن را نادیده بگیریم اما وضع موجود گلستان در حوزه‌های اشتغال، معیشت و سرانه درآمدی مردم قابل دفاع نیست و باید اتفاقی بیافتد، موضوع اقتصاد و موضوعات مربوط به معیشت فرمول خودش را دارد و با آمال و آرزو حل نمی‌شود. باید برمبنای خودش با اسباب و علل و فرمول خودش کار را پیش برد، نمی‌شود توقع داشته باشیم از قبل اقدامات و تصمیمات اشتباه، خروجی درست بگیریم.

صاحب حجتی متولد ۱۳۵۷ گرگان، دانشجوی دکترای مدیریت دانشگاه تهران، دبیر جامعه اسلامی مهندسین استان و عضو شورای مرکزی جامعه مهندسی کشور است که ریاست خانه احزاب گلستان، مشاور و بازرس ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور بین‌الملل و مدیر کل امور استان‌های وزرات ورزش و جوانان عضو و همچنین عضویت در هیات مدیره و قائم مقام سازمان اموال تملیکی و سخنگوی این سازمان را در کارنامه دارد.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *