پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
بازپس گيري 52 هكتار از زمين هاي راكد شهرك ها و نواحي صنعتي گلستان

بازپس گیری ۵۲ هکتار از زمین های راکد شهرک ها و نواحی صنعتی گلستان

پریشهر- مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان از بازپس گیری ۵۲ هکتار از اراضی راکد در شهرک ها و نواحی صنعتی این استان در دولت سیزدهم خبر داد.

رضا شهمرادری در نشست خبری گرامیداشت دهه فجر اظهار داشت: این اراضی پس از بررسی ۱۲۰ قرارداد در۷ جلسه هیات حل اختلاف و داوری برای واگذاری به متقاضیان جدید سرمایه گذاری در استان فسخ و خلع ید شد.

وی با اشاره به اینکه نگاه شرکت شهرک‌های صنعتی به سرمایه‌گذاران همواره نگاه حمایت گرایانه است افزود: در صورت عدم آزاد سازی این اراضی راکد، با گذشت زمان دیگر زمینی در شهرک‌های صنعتی وجود نخواهد داشت تا به سرمایه‌گذاران جدید واگذار شود .

PARISHAHR.IR SHAHRAK 1024x551 - بازپس گيري 52 هكتار از زمين هاي راكد شهرك ها و نواحي صنعتي گلستان

شهمرادی یادآور شد: انتظار است صاحبان قراردادهای راکد هرچه سریعتر نسبت به تکمیل و بهره‌برداری از طرح صنعتی خود اقدام کنند، در غیر اینصورت قراردادهای آنان پس از طرح در جلسات هیات حل اختلاف و داوری، با حکم قضایی فسخ و خلع ید خواهد شد.

به گفته وی عدم توان مالی برای راه اندازی طرح و  اختلاف شرکاء یا وراث  برخی از دلایل راکد ماندن زمین ها در شهرک ها و نواحی صنعتی ای استان بوده است.

وی از احیای واحدهای صنعتی به عنوان یکی از برنامه های مهم این شرکت یاد کرد و ادامه داد: در دو سال گذشته ۷۰ واحد صنعتی راکد در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی با اشتغالزایی ۶۳۴ نفر به چرخه تولید بازگشت.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان همچنین از رشد منابع داخلی شرکت در سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: منابع داخلی این شرکت طی این مدت ۴ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال بوده است که در مقایسه با سالهای ۹۸ و ۹۹ بیش از ۴ برابر معادل ۴۲۵ درصد رشد داشته است.

شهمرادی اضافه کرد: همچنین طی دو سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی از محل منابع استانی جذب شده است که در مقایسه با سالهای ۹۸ و ۹۹ که ۶۹ میلیارد ریال بوده بیش از ۵ برابر یعنی معادل ۵۶۷ درصد رشد را نشان می دهد.

وی افزود: منابع ملی اختصاص یافته به این شرکت در سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نیز مبلغ ۳۷۰ میلیارد ریال بوده است که در مقایسه با دو سال ۹۸ و ۹۹ حدود شش برابر شده است.

شهمرادی میزان کمک های بلاعوض سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به این شرکت را ۵۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این میزان تنها در سفر اخیز رییس جمهوری به این استان ۱۴۰ میلیارد ریال برای اجرای پروژه های عمرانی ناحیه صنعتی مبلمان عطاآباد اختصاص یافت.

شهمرادی خاطرنشان کرد: میران سرمایه گذاری انجم شده برای شهرک سازی طی دو سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مبلغ سه هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال بوده است که در مقایسه با سالهای ۹۸ و ۹۹ چهار و نیم برابر بیشتر شد.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *