پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
فروش قولنامه اي اراضي ملي در گلستان

فروش قولنامه ای اراضی ملی

مهشید گودرزیان:

ساال گذشته در ستون سین جیم هفته نامه محلی «گلستان فردا» مطلبی نوشتم با عنوان «قولنامه های بی اعتبار» که محتوای آن به شکایت و گلایه تعدادی از بازنشستگان و کارکنان اداره کل امور مالیاتی گلستان از برخی مدیران این اداره کل بر می گشت.آنهاازمدیران این اداره کل خواسته بودند تاهرچه زودتر نسبت به تعیین تکلیف زمین های منطقه کجور اقدام کنند..

قصه از سال۸۹ و از آنجا آغاز شده بودکه مدیرکل وقت امور مالیاتی،قطعه زمینی درمنطقه کجور مازندران را برای خرید، به کارکنان این اداره کل پیشنهاد میدهد و به دنبال آن مقرر میشودهریک از کارمندان متقاضی،به ازای هر مترمربع، ۳۰هزارتومان به حساب نمایندگان خود (که امروز در زمره مدیران این اداره کل قرار گرفته اند)واریز کنند.واریزها انجام و زمین خریداری و قولنامه به صاحبان تحویل میشود و کات تا حدود ده سال بعد که تعدادی از صاحبان زمین تصمیم میگیرند برای ملکی که بر اساس قولنامه،مالکش بودند کاری کنند.پیگیریهایشان اما نشان داد زمینی که پولش را پرداخت کرده اند اساساً متعلق به منابع طبیعی است و امکان تغییرکاربری و ساخت و ساز در آن وجود نداردوحالا آنها مانده اند و برگی قولنامه بی اعتبار.

سوال:مدیران بالادستی امورمالیاتی استان و نمایندگان کارکنان در آن سال بر اساس کدام استعلام از کدام مراجع ذیربط اقدام به خرید زمین مورد نظر کردند و امروز پاسخشان در برابر این عده کهدر طول همه این سالها پشتشان به خرده سرمایه ای که فکر میکردند در گوشه ای برایشان محفوظ است گرم بودچیست؟خطایی در این سطح آن هم از سوی کارکنان دستگاه مالیاتی که به نظر میرسد بیش از دیگران به حوزه قوانین و مقررات اشراف داشته باشند عجیب به نظر میرسد.

آیا این خسران،حاصل یک لغزش و غفلت است یاماجرایی دیگر را باید در پس این پرده جستجو کرد؟ برنامه آقایان مدیرومسوول برای جبران خسارت وارده چیست؟ این محتوا را بازنشر کردم چون طی یکی دو روز گذشته مطلع شدم،نامه نگاری‌ها و پیگیریهای آن کارمندان متضرر به جایی نرسیده و نه به زمینشان رسیده اندونه هنوز به خسارتی که علی القاعده به موجب فسخ معامله باید دریافت کنند. پاسخی هم از آنان که سابقاً در نقش نماینده کارکنان پیگیر خرید زمین بوده اند و حالادیگر مدیر بالادستی آن اداره کلند دریافت نکرده اند.

بنابراین در پریشهر تا حصول یک نتیجه قابل اتکاو قانع کننده،پابه پای خسارت دیدگان ازمدیران امور مالیاتی سوال می پرسم و پاسخ خواهم خواست.

 

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *