پایگاه خبری پریشهر

پریشهر

چهاردهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین

 

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران‌زمین با حضور جمعی از مهمانان خارجی و داخلی و مسوولان استان گلستان در گرگان کار خود را آغاز کرد.

این جشنواره تا ۱۲ بهمن‌ماه جاری برپا است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پرتال www.gcth.ir برنامه زنده را از طریق آپارات و اینستاگرام در ساعت ۲۱ الی ۲۲:۳۰ و بخش‌های دیگر این رویداد را در طول شبانه‌روز مشاهده کنند.

استاندار گلستان گفت: آداب، سنن و رسوم مختلف اقوام این استان تشکیل دهنده عناصر فرهنگی و هویت منطقه است و برای معرفی آن به نسل جدید تلاش هرچه بیشتری را طلب می کند.

هادی حق شناس افزود: امسال برای نخستین بار چهار روستا و یک شهر از استان گلستان به عنوان روستاها و شهر ملی صنایع دستی انتخاب شدند که نشان از ظرفیت بالای منطقه در حوزه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دارد.

وی بیان داشت: آثار تاریخی موجود در استان گلستان از آثار برخی کشورها قدمت و کمیت بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه کرونا خسارت زیادی به فعالیت های اقتصادی بویژه در حوزه گردشگری گلستان وارد کرد، گفت: علی رغم اینکه دولت تسهیلات مناسبی برای جبران آن پیش بینی کرد اما خسارت ها بسیار بیشتر است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان هم گفت: دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین مستقر در گرگان بدلیل شیوع کرونا تصمیم گرفت تا چهاردهمین دوره جشنواره را به صورت مجازی برگزار کند.

احمد تجری افزود: در نخستین نمایشگاه مجازی صنایع‌دستی ویژه جشنواره اقوام بیش از ۱۸۰۰ هنرمند از ۳۱ استان کشور به ارائه و فروش بیش از هفت هزار قلم انواع محصول و آثار تولیدی خود می‌پردازند.

وی اضافه کرد:  ۲۳ گروه موسیقی آیینی اقوام ایران زمین در ۴ شب برگزاری این دوره از جشنواره هنرنمایی خواهند داشت و هر شب حضور یکی از سفرای کشورهای خارجی را در برنامه زنده به صورت مجازی خواهیم داشت.

سفیر چین در ایران نیز گفت: برگزاری جشنواره فرهنگی اقوام ایران زمین ضمن افزایش آگاهی مردم چین از فرهنگ ایرانی و تقویت درک متقابل بین ۲ ملت، دوستی دو کشور را تقویت می‌کند.

“چانگ هوای” با حضور مجازی در این  جشنواره اظهار داشت: امسال سفارت چین در تهران با همکاری بخش‌های ذیربط ایران مجموعه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی را برای بزرگداشت پنجاهمین سالگرد روابط بین ۲ کشور برگزار می‌کند.

2970449 300x200 - چهاردهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین

وی با اشاره به حضور سال گذشته خود در جشنواره اقوام گلستان گفت: با مشاهده نمایشگاه‌ سال قبل و نمایش جلوه های رنگارنگ اقوام این استان تمایل داشتم دوستانم در چین را از این ظرفیت آگاه کنم که برگزاری مجازی این جشنواره آرزوی من را برآورده کرد.

 

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *