پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
گلستان قرمز کرونایی شد

هشت شهرستان گلستان قرمز شد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی گلستان از بستری ۵۲۵ بیمار کرونایی در مراکز درمانی این استان خبر داد و گفت: با افزایش روزافزون مبتلایان، هشت شهرستان گلستان در وضعیت قرمز کرونا شیوع این ویروس قرار گرفت.

سعید گل‌فیروزی  اظهار داشت: تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی گلستان با افزایش هفت نفری نسبت به روز گذشته به ۵۲۵ نفر افزایش یافت که از این تعداد ۸۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ۴۰ نفر هم به‌علت وخامت جسمانی به ونتیلاتور متصل شده‌اند.

وی گفت: بر اساس آخرین رنگ بندی نرم افزار ماسک، بندرگز، کردکوی  ،ترکمن ، گمیشان، آق‌قلا ،گرگان ،کلاله و علی‌آباد در وضعیت قرمز و شش شهر باقی مانده گلستان در وضع نارنجی شیوع کرونا قرار دارند.

وی تاکید کرد: رعایت فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک و داشتن تهویه مناسب در اماکن سربسته مهمترین راهکارهای جلوگیری از شیوع کرونا است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اعلام آمادگی کامل کادر درمانی و بهداشتی استان برای مقابله با پیک ششم شیوع کرونا خاطرنشان کرد: تمامی بیمارستانهای گلستان آماده خدمت رسانی هستند اما باید این نکته را در نظر بگیریم که همکاران ما دو سال است که به صورت پیوسته درگیر این بیماری بوده و در شرایط جسمی و روحی سختی قرار گرفته اند که انتظار ما رعایت بیشتر پروتکل ها برای کمک به کادر درمان است.

تا کنون حدود ۹۳ درصد از جمعیت بالای ۱۲سال گلستان نوبت اول و حدود ۸۱ درصد نیز نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کردند اما استقبال از نوبت سوم به رغم اهمیت آن، همچنان مطلوب نیست.

با صدور مجوز تزریق واکسن به افراد بالای پنج سال، ضروری است که همه واجدان شرایط برای تکمیل واکسیناسیون خود اقدام و در کنار آن شیوه نامه‌های بهداشتی را هم رعایت کنند.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *