پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
9k - «عسگر ساوری» به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر پیوست

«عسگر ساوری» به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر پیوست

۰۹ اسفند۱۴۰۲


«عسگر ساوری» به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» پیوست

معاون اجتماعی انتظامی گلستان، معاون عملیات انتظامی گلستان، رئیس پلیس اطلاعات انتظامی گلستان، معاون هماهنگ کننده انتظامی گلستان، جانشین مرکز آموزش فرماندهان و مدیران راهبردی فراجا ماعون اجتماعی پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی کشور و مدرس دانشگاه بخشی از سوابق کاری عسگر ساوری است که گفت و گوی خبرگزاری مهر با ایشان را می خوانیم. ون

 

* مهم‌ترین آسیب کارکردی مجلس شورای اسلامی از نگاه شما چیست؟

ضعف در نظارت مهمترین مسئله مجلس به لحاظ کار کردی است.

 

*مجلس برای تقویت نقش نظارتی و تقنینی خود باید دست به چه اقداماتی بزند؟

برای تقویت نقش نظارتی و تقنینی مجلس چاره‌ای جز ایجاد ساختارهای نظارت تحت قوه مقننه ندارد که باید در همه حوزه‌ها این موضوع را رصد و بر حسن قانون اسرار بورزد.

 

*همکاری و همراهی میان مجلس و سایر قوا و دستگاه‌ها چه تأثیری می‌تواند بر پیشرفت کشور داشته باشد؟ به نظر شما مهمترین تجلی‌گاه این همراهی و همکاری چیست؟

همکاری بین مجلس و دولت و دستگاه‌های اجرایی فوق العاده می‌تواند تأثیر گذار بر روند اجرای سریع و صحیح قوانین مصوب و ابلاغ شده به دولت باشد. اما یکی از آسیب‌های احتمالی این حوزه در بحث رویکرد تأملی می‌تواند عدم دقت در حسن اجرای قوانین مصوبات ابلاغی باشد. به جای اینکه منجر به شکل گیری ساختارهای جدید نظارتی برای تضمین حسن اجرای قوانین باشد منجر به انشقاق بیشتر بین آنها ایجاد روش‌های نادرست مدیریتی و نظارتی شود.

 

*مسؤولیت پذیری در قبال مردم موضوعی است که نمایندگان باید همواره به آن توجه داشته باشند. اگر نمایندگان از این مهم غافل شوند، چه پیامدهای منفی ایجاد خواهد شد؟

 

مسئولیت پذیری نمایندگان در قبال مردم فوق العاده می‌تواند تأثیرگذار باشد. همه شئون و طبقات جامعه و اقشار مختلف می‌تواند تحت پوشش خود قرار دهد.

 

*مردمی بودن یکی از خصیصه‌های مهم هر نماینده باید باشد. یک نماینده چگونه می‌تواند این خصیصه را تحقق بخشد بدون آنکه در ورطه عوام‌زدگی و طرح شعارهای غیر واقع‌بینانه اسیر شود

عوام زدگی آسیبی است که به جای اینکه به مسئولیت‌های مستقیم خود توجه داشته باشد بیشتر به رفتارهای پوپولیستی و ظاهر سازی روی می‌آورد و این از ورود به مسائل اساسی و کلان جلو گیری می‌کند و موجب غفلت می‌شود و از طرفی همواره دنبال رفتارهای ظاهر سازی و دم دستی است و هیچ وقت به مسئولیت‌های کلان کشوری و راهبردی ختم نمی‌شود.

 

* طبق قانون اساسی یک نماینده در قبال همه مردم ایران مسؤولیت دارد. برای تحقق این اصل مهم و جلوگیری از بخشی زدگی، باید چه مواردی مد نظر قرار گیرد؟

این بند از قانون اساسی برای جلو گیری از هرگونه اقدام و عمل غیر متوازن و غیر عادلانه هست. قانون گذار باید تدوین قانون اساسی را به دنبال حرکت متوازن همه جامع به سمت و سوی رشد، ارتقا و پیشرفت سوق دهد.

 

*برای حفاظت از تنوع زیستی گلستان از جمله جلوگیری از خشک شدن خلیج گرگان چه سیاست‌هایی باید اعمل شود؟

عواملی که در کم شدن و کاهش آب حوزه خلیج تأثیر دارد موضوعاتی مانند جلوگیری از ورود آب‌های فصلی به حوزه آبریز به صورت طبیعی و سیاست عدم اجرایی مستمر لایروبی از دریاچه خلیج گرگان است. اگر این اتفاق به صورت دائم رخ دهد ما شاهد وضعیت خشکسالی نخواهیم بود.

 

*برای توسعه صنایع دستی به خصوص فرش ترکمن، صنایع نساجی و ابریشم و درآمدزایی تجاری پایدار از این حوزه چه برنامه‌ای دارید؟

ما باید همزمان با پیگیری سیاست‌های ابلاغی در توسعه صنایع دستی آموزش را به عنوان مبنا تحول در همه حوزه‌ها خصوصاً صنایع دستی داشته باشیم وعلاقه مندان این حوزه را دائم آموزش دهیم.

 

*کمبود شدید در زمینه زیر ساخت‌های بخش سلامت یکی از معضلات استان گلستان است. برای تمرکز زدایی از خدمات سلامت در استان گلستان و بهره مند شدن همه شهرستان‌های این استان چه برنامه‌ای دارید؟

یکی از شاخصه‌های توسعه اجرای دقیق و عادلانه طرح‌های مانند حوزه بهداشت، تأسیس بیمارستان‌ها است.

توزیع مراکز بهداشتی و درمانی در همه شهرستان‌ها با هدف ارتقا سطح دست رسی مردم یکی از برنامه‌ها است و اگرمی خواهیم این اتفاق رقم

بخورد باید سیاست‌ها را عملیاتی و اجرایی کنیم.

 

 

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *