پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
parishahr.ir entekhabat -  شش غایب برجسته انتخابات اسفند در گلستان

 شش غایب برجسته انتخابات اسفند در گلستان

  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۲

احمد راییجی –با اعلام اسامی نهایی تایید صلاحیت شدگان انتخابات مجلس شورای اسلامی، صحنه رقابتهای این انتخابات در شش حوزه انتخابیه روشن شد.

برغم تایید صلاحیت ۳۰۰ نامزد برای این رقابت‌ها در استان گلستان، به نظر می‌رسد جای برخی نامزدهای مطرح به شدت خالی است.

در حوزه انتخابیه غرب گلستان چهره‌ای مانند دکتر نظری مهر نماینده دو دوره  این منطقه نتوانست از مرحله بررسی صلاحیت‌ها به سلامتی عبور کند،  به گواه سیاسیون نظری مهراگر تایید می‌شد تردیدی نبود که شانس اول این دوره از انتخابات بود.

همچنین قربان دردی قورلی زاده دیگر نامزد این حوزه انتخابیه که پس از چند دوره رد صلاحیت انتظار می‌رفت در این دوره تایید شود، نتوانست از شورای نگهبان تاییدیه بگیرد و وارد کارزار انتخابات شود.

قورلی زاده با اینکه گرایش اصلأح طلبی دارد، گمان می‌کرد با نزدیک شدن به جریان اصولگرا می‌تواند تایید شود؛ او به همین جهت در نشست اخیر نامزدهای شورای ائتلاف اصولگرایان شرکت کرد و میثاق‌نامه مورد نظر آنان را امضا کرد، اما نشد آنچه که کاکا جان قورلی زاده می‌خواست. با این حساب می توان پرونده نامزدی او در انتخابات را برای همیشه بست.

در حوزه انتخابیه مرکز استان نیز امیدها به تایید صلاحیت علی نصیبی پس از تایید ابراهیم قدمنان افزایش پیدا کرده بود، اما شورای نگهبان صلاحیت او را هم تایید نکرد.

علی نصیبی مدیر جوان نزدیک به اصلاح‌طلبان بود که دولت روحانی دوران شکوفایی مدیریتی او بود. حضور نصیبی در عرصه رقابت‌ها می‌توانست مشارکت در شهر گرگان و حتی روستاها را به نفع او افزایش قابل توجهی دهد.

رد صلاحیت علیرضا ابراهیمی نماینده سابق رامیان و آزادشهر با اینکه نزدیک به اصولگرایان بود نیز موجب شد که سیستانی های این حوزه نامزد اول خود را در این دوره نداشته باشند. ابراهیمی در روزهای اخیر به طرفداران خود نوید داده بود که بزودی با تایید صلاحیت به عرصه رقابت‌ها باز خواهد گشت.

در گنبد نیز انتظار می رفت احمد مرادپور  وکیل نزدیک به اصلاح‌طلبان تایید شود تا ترکمنها با چهره جدیدی در کنار طیار و شادمهر در انتخابات حاضر شوند. اما او هم که مورد اقبال بود مورد تایید قرار نگرفت.

در حوزه شرق گلستان نیز ابراهیم کریمی معاون سابق استاندار گلستان شناخته شده ترین چهره‌ای است که صلاحیت وی مورد تایید شورای نگهبان قرار نگرفت. کریمی اصلاح طلب و از مدیران باسابقه استان است که شانس خوبی برای پیروزی داشت.

با این تفاسیر پرونده بررسی صلاحیت‌ نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را باید مختومه دانست و به خود انتخابات فکر کرد.

گرچه نامزدهای نامبرده شده به همراه برخی دیگر که در این مجال به آنها پرداخته نشد غایبان برجسته این دوره از انتخابات هستند، اما از این پس همه نگاه‌ها به سمت مردم است، امید است که غایب اصلی و بزرگ این انتخابات #مردم نباشند.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *