پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
زمین خواری در گلستان

زمین‌خواران ۲۰۰ میلیارد ریالی در گلستان زمین گیر شدند

فرمانده انتظامی گلستان‌ از کشف ۲ مورد زمین‌خواری در اراضی رودخانه‌ای و ملی شهرهای شرق این استان و خلع ید شدن متصرفین خبر داد.

 سردار محمدسعید فاضل‌دادگر  اظهار داشت: ارزش ریالی این زمین‌های کشف شده براساس نظرات کارشناسان رسمی و متخصصین مربوطه در مجموع ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی بیان کرد: در یک مورد با اشراف اطلاعاتی ماموران انتظامی، مبنی بر یک فقره زمین‌خواری در حاشیه رودخانه‌، رسیدگی به موضوع به طور ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی گنبدکاووس قرار گرفت.

وی ادامه کرد: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضایی به همراه نماینده اداره آب منطقه‌ای از محل مورد نظر بازدید که طی بررسی‌ها مشخص شد بیش از ۱۰۰ هزار مترمربع از اراضی ملی تصرف شده است.

فاضل‌دادگر خاطرنشان کرد: برابر اعلام کارشناسان، ارزش زمین‌های تصرف شده ۱۶۰ میلیارد ریال برآورد شده و در این راستا یک متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع ذیصلاح معرفی شد.

فرمانده انتظامی گلستان‌ یادآور شد: همچنین در ۴۸ ساعت گذشته با اشراف اطلاعاتی ماموران پلیس آگاهی علی‌آبادکتول فردی که اقدام به تصرف اراضی ملی در منطقه جنگلی و گردشگری بخش کمالان این شهرستان کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

فاضل‌دادگر افزود: با هماهنگی مراجع قضائی و با هماهنگی کارشناس اداره منابع طبیعی، ماموران به محل مورد نظر مراجعه و با استفاده از نقشه‌برداری صورت گرفته مشخص شد ۲۱ هزار متر مربع از اراضی ملی مورد تصرف غیرقانونی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: حفظ و حراست از بیت‌المال و اراضی ملی از اولویت‌های ماموریت پلیس است که در این راستا زمین مورد نظر رفع تصرف و یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع ذیصلاح معرفی شد.

وی خاطرنشان کرد: برابر اعلام نظر کارشناسان ارزش زمین رفع تصرف شده ۴۰ میلیارد ریال برآورد ش

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *