پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
parishahr.ir sarmaye - رسانه عنصر اصلی تاثیر، شکل دهی و سرمایه اجتماعی است

رسانه عنصر اصلی تاثیر، شکل دهی و سرمایه اجتماعی است

۱۹ مرداد ۱۴۰۲


پریشهر: معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسانه ها در سپهر عمومی کشور از عناصر اصلی تاثیر، شکل دهی و سرمایه اجتماعی هستند.

فرشاد مهدی پور در آیین گرامیداشت روز خبرنگار و تجلیل از اصحاب رسانه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی اظهار داشت: استان گلستان در وحدت ملی نمونه ویژه‌ای از همگرایی در عصر جنگ ترکیبی وسیع مددکار و الگو می‌تواند باشد و تقویت و حفظ همدلی و هماهنگی در استان گلستان مورد انتظار است.

وی افزود:  ایران در زمان حاضر ایران درگیر بزرگ ترین جنگ امنیتی و روانی بوده که به یاری حمایت های مردمی و رسانه ای و رهبری عالی از آن عبور می کنیم.

وی با بیان اینکه امیدآفرینی و نشان دادن واقعیت ها با توجه به ظرفیت های موجود مورد انتظار است ادامه داد: تصویر ایران قوی و پرقدرت در خارج از کشور تقویت شده و پیرو آن امیدآفرینی، انسجام و وحدت باید افزایش پیدا کند.

مهدی پور گفت: مباحث محیط زیستی، تفاوت های مذهبی وآسیب ها باید مورد توجه ویژه تر اصحاب رسانه استان گلستان باشد و در تدابیر مسوولان سهم ارزشمندی به گردشگری در حوزه رسانه اختصاص پیدا کند.

وی بیان کرد: میزان گردشگری خارجی زمانی که در گلستان افزایش پیدا کرد باید تشویق و ترغیب وقدردانی از اصحاب رسانه استان صورت گیرد.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: گلستان در حال صنعتی شدن و رشد اقتصادی است و با انسجام و وحدت باید در توسعه آن تلاش کرد.

استاندار گلستان نیز در این همایش گفت: در حکمرانی متعالی الگوی بومی ایرانی- اسلامی مورد توجه بوده و جایگاه رسانه در قلب این حکمرانی متعالی است.

علی محمد زنگانه افزود: برای تحقق حکمرانی سالم، خوب و متعالی نقش و جایگاه رسانه را باید به خوبی درک کنیم و بی شک حکمرانی که در آن مسوولیت پذیری و پاسخگویی حرف اول را می زند.

وی اظهار کرد: رسانه ها حلقه میانی بین مردم و دولت بوده که مطالبه گری حداکثری را انجام داده که کف آن زمانی به اوج رسیده که نزدیک به نتیجه شود.

استاندار گلستان بیان کرد: پیگیری مطالبه به حق و پاسخگویی مسوولان مورد انتظار بوده و بیشتر مدیران استانی پاسخگو اصحاب رسانه هستند و خبرنگاران هم بی شک تبیین گر و روشنگر مباحث مختلف در استان هستند.

وی افزود: رعایت اخلاق حرفه ای از طرف اصحاب رسانه و مدیران مورد توجه ویژه است و برای تعامل بهتر مدیران و استفاده از ظرفیت خبرنگاران سواد رسانه ای را باید ارتقا دهیم.

زنگانه گفت: رعایت قانون بر همه مردم از جمله مدیران و اصحاب رسانه واجب بوده و باید به انصاف و عدالت رعایت شود.

وی بیان کرد:خبرنگاران افسران عرصه جنگ و تهاجم فرهنگی بوده و در این مورد هم همانند هشت سال جنگ تحمیلی نقش آفرینی می کنند.

استاندار گلستان تصریح کرد: تسهیلگری برای بیمه خبرنگاران پیگیری شده و مطالبات دیگر آن ها هم بررسی می شود، مظلوم ترین قشر بی شک خبرنگاران هستند و برای رفع مشکلات آنها اهتمام ویژه ای صورت خواهد گرفت.

اخبار مرتبط:

برگزاری ۱۲ دوره آموزشی برای خبرنگاران استان گلستان

 

وی تاکید کرد: تمام پروژه های استان گلستان باید پیوست رسانه ای داشته باشد و در شورای اداری به صورت بخشنامه هم ابلاغ خواهد شد.

زنگانه افزود: پیشرفت و توسعه استان گلستان با همکاری و حمایت های اصحاب رسانه محقق خواهد شد و تا کنون بهترین نقش آفرینی را در این مهم داشتند.

وی گفت: تقویت امید و ایمان،تبیین و روشنگری محور فعالیت اصحاب رسانه باید باشد که منجر به پیشرفت و توسعه بیشتر جامعه خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نیز گفت: مدیران و اصحاب رسانه در کنار یکدیگر گام های قوی و سازنده برای تعالی استان گلستان بر می دارند.

محمد رعیت اظهار کرد: اخلاق حرفه ای و پایبندی به نظام اسلامی از کلیدواژه های اساسی اصحاب رسانه استان است.

وی ادامه داد:  برخی مدیران ارتباط مناسبی با اصحاب رسانه نداشته که برای رفع این مهم کارگاه های آموزشی ویژه مدیران برای ارتباط بهتر و قانونمند مدیران با اصحاب رسانه برگزار خواهد شد.

وی افزود: گلستان صنعتی نبوده و در ابتدای مسیر توسعه و پیشرفت است که نیاز به حمایت ویژه برای تقویت رسانه های استان مد نظر است.

رعیت بیان کرد: از اعتبارات ملی حدود ۹۰۰میلیون تومان یارانه به مطبوعات و نشریات الکترونیک اختصاص پیدا کرد.

وی گفت: تقویت نهادهای مردمی و استفاده از این ظرفیت مهم نقش آفرینی اصیلی در اهداف و آرمان های دولت دارد.

در این همایش تعدادی از مدیران مسئول نشریات استانی و سرپرستی های خبرگزاری های استانی مسایل و دیدگاههای خود را مطرح و همچینن نفرات برتر چهارمین جشنواره مطبوعات استان معرفی و از آنان تقدیر شد.

 

 

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *