پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
parishahr.ir khabar - برگزاري 12 دوره آموزشی برای خبرنگاری گلستان

برگزاری ۱۲ دوره آموزشی برای خبرنگاری گلستان

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برگزاری ۱۲ دوره آموزش تخصصی و کارگاه سواد رسانه  برای خبرنگاری گلستان ویژه خبرنگاران و فعالان رسانه استان طی ۱۸ ماه گذشته خبر داد و گفت: تا پایان امسال چند دوره آموزشی دیگر در گلستان برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری پریشهر، حواد قربانی افزود: آموزش رکن اساسی رشد و تعالی افراد جامعه در بخش‌های گوناگون است که باید همه ادارات و نهادها به آن اهتمام ویژه داشته باشند.

وی  تکریم و تقویت جایگاه اصحاب رسانه بین مدیران دستگاه‌های اداری و اجرایی را از راهبردهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان دانست.

وی همچنین با یادآوری برگزاری آیین متمرکز استانی بزرگداشت روز خبرنگار در سال گذشته باحضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گنبدکاووس گفت: امسال این آیین در گرگان با حضور یکی از معاونین وزیر برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از جامعه رسانه‌ای استان خواست ضمن شناخت از مطالبات مخاطبان خویش و مطالبه‌گری آن، مدیران را از نقدهای منصفانه خویش محروم نکنند.

مدیر خانه مطبوعات گلستان هم در این نشست گفت: خانه مطبوعات تنها صنف قانونی بخش رسانه استان است که پس از سال‌های بحث و اختلاف، از ۲ سال و نیم قبل به ثبت قانونی رسید و فعالیت خود را آغاز کرده است.

وحید عرب احمدی افزود: با اینکه خانه مطبوعات تشکلی دولتی است اما هنوز خبرنگاری به عنوان شغل محسوب نمی‌شود و این مشکل خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای کشور را رنج می‌دهد.

وی با اشاره به راه‌اندازی نمایندگی خانه مطبوعات شرق گلستان در گنبدکاووس اضافه کرد: با اینکه در گلستان ۴۰۰ خبرنگار بیمه شده تامین اجتماعی داریم اما تعداد کمتری عضو خانه مطبوعات هستند و ما آنها را نمی‌شناسیم.

ضرورت تسهیل شرایط عضویت در خانه مطبوعات گلستان، پیشنهاد تشکیل انجمن صنفی خبرنگاران شرق استان جهت پیگیری بهتر حقوق جامعه رسانه‌ای، حمایت قضایی از خبرنگاران، توزیع عادلانه یارانه بین پایگاه‌های خبری و نشریات مکتوب در گلستان، پیشنهاد انتخاب مسوول خانه مطبوعات شرق استان در قالب رای گیری از خبرنگاران، حذف سیتسم الکترونیکی رای گیری اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات گلستان از جمله مسائل مطرح شده توسط خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای گنبدکاووس بود.

مطابق داده‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، هم اکنون در این استان ۱۷۰ مجوز رسمی بخش رسانه وجود دارد که ۶۷ در حوزه پایگاه خبری تحلیلی ، ۱۸ مجوز نشریه الکترونیک و بقیه نشریه چاپی یا مکتوب است .

 

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *