پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
ذخیره سازی 6 هزار تن کود پتاسه برای کشت بهاره در گلستان

ذخیره سازی ۶ هزار تن کود پتاسه برای کشت بهاره  در گلستان

۱۴ فروردین ۱۴۰۳


پایگاه خبری پریشهر- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان از ذخیره سازی ۶ هزار و ۹۱ تن کود پتاسه برای کشت بهاره در این استان خبر داد.

سیدصمد ضیائی در گفت و گو با پایگاه خبری پریشهر اظهار داشت: این رقم در سال گذشته ۳ هزار و ۸۹ تن بوده است .

وی افزود: عملکرد استان گلستان در تامین کود پتاس۸۹ درصد بوده است  به گونه ای که  در سال گذشته ۲۱ هزار و ۹۸۳ تن انواع کود پتاس تامین  و بیش از ۱۵ هزار و ۸۴۷ تن به شبکه توزیع تزریق و از طریق کارگزاران در معرض فروش و مصرف بخش کشاورزی قرار گرفت.

ضیائی یادآور شد: براساس آمار تامین این میزان کود در استان نسبت به میانگین پنج ساله، ۴۳ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به قرارداد های دفتر مرکزی شرکت با تولید کنندگان داخلی گفت؛ در سال گذشته تعدادی پروژه گ در سطح کشور برای تولید کود پتاسه در کشور اجرا که این امر سهم کشور به واردات این کود را کاهش داده است.

وی خاطر نشان کرد: حجم بسیار مناسبی کود پتاسه از منابع کلرور پتاسیم بصورت جامبوبک از طریق کشور اروپایی و مبادی بنادر امیر آباد و فریدونکنار مازندران وارد استان شده است و از طبق برنامه از پیش تعیین شده، تا قبل از پایان سال گذشته نیز بخش قابل توجهی از این مقادیر تحویل گرفته شد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان  تصریح کرد: کشاورزان باید همزمان با تهیه کود پایه اوره وفسفاته از منابع کود کلرورپتاسیم و سولفات پتاسیم استفاده کنند.

ضیایی خاطر نشان کرد: امید است با اقدامات ترویجی و آموزشی، در قالب یک طرح مدون و یک برنامه میان مدت، مصرف کود پتاسه استان را به مقادیر استاندارد برسانیم تا شاهد تولید محصولات با کیفیت باشیم.

 

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *