پایگاه خبری پریشهر

پریشهر

درباره یک انتصاب…

۲۰ شهریور ۱۴۰۲


احمد راییجی- امروز محمد جواد ساوری چهره جنجالی حامی دولت بدون هیچ سابقه اجرایی و مدیریتی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان شد.

او که تا دیروز فقط حرف می زد و توییت می نوشت و با نماینده مجلس عکس می گرفت و با استاندار کت و شلوار سِت می کرد، از امروز مجبور است کلاهش را بالاتر بگذارد و یک مجموعه بسیار مهم و راهبردی در روند توسعه استان را مدیریت کند.

او از امروز باید رییس کسانی باشد که همه آنان از او داناتر، باتجربه تر و مسن تر هستند، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی متشکل از مجموعه ای از نیروهای متخصص و کارآزموده ای است که به همراه ذینفعان و هنرمندان زیر مجموعه آن نقش بسیار مهمی در توسعه استان و اشتغالزایی دارد.

مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان از امروز مجبور است حرافی را کنار بگذارد و عملگرا شود، به او پیشنهاد می کنم به سرنوشت منتخب ۱۳ شهریور پارسال در مدیریت شهری گرگان بنگرد و درس بگیرد که عرصه مدیریت را عرصه رعایت حقوق مردم و بیت المال بداند.

ساوری نباید مدیربت دستگاه مهمی چون میراث فرهنگی را با خاله بازی ، رفیق بازی و شب نشینی اشتباه بگیرد. اینجا نه ستاد رییسی است نه دفتر منتظری و نه ساختمان استانداری که ردپایی از اقداماتش و قضاوتهایش نماند.

گرچه عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی ماهها در برابر اصرار استاندار گلستان مقاومت کرد تا ساوری مدیرکل میراث فرهنگی نشود، اما امروز او مدیرکل این مجموعه در گلستان است و باید همه نظرات سیاسی و جناحی خود را پشت در اداره کل میراث رها کند و مدیریت تخصصی و مشورت پذیر و نیز خدمت به مردم را سرلوحه کار قرار دهد.

اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گلستان می تواند سکوی پرش این جوان انقلابی بعضا تندخو باشد و هم می تواند قبرستان آرزوها و آمال او شود. ساوری باید انتخاب کند که مدیریت عالمانه و خدمت صادقانه به منظور ارتقای جایگاه این حوزه را برگزیده یا می خواهد سریال جنگ و جدال‌های سیاسی را در این مسئولیت ادامه دهد.

او روزهای بسیار سختی در پیش دارد، باید همه ادعاهای خود درباره پاکدستی، عدالت خواهی، مدیریت جهادی ، توانمندی اجرایی و لابی های سیاسی اش را در عمل ثابت کند. او باید به مردم گلستان نشان دهد که عکس با رییسی و وزرا و مقامات تراز اول دولت و بنیادها و هولدینگ های اقتصادی فقط برای پر کردن صفحه اینستاگرامش نبوده ، بلکه این روابط گسترده می تواند راهگشای او در عرصه مدیریت و رفع مشکلات مالی و اجرایی میراث فرهنگی باشد.

نگارنده به عنوان منتقد دولت از اینکه حامیان پر ادعای دولت سیزدهم تحت عنوان جوان انقلابی به مناصب رسیده اند خوشحالم چون وقت حرف زدن و شعار دادن آنها تمام شده و باید کار کنند و برنامه و کارنامه ارائه کنند.

با همه اختلافات با محمد جواد ساوری برای او در این منصب آرزوی موفقیت می کنم و شکست و ناکامی اش را انتظار نخواهم کشید، چون منافع جمع کثیری از هنرمندان و فعالان زحمتکش حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در موفقیت اوست.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *