پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
ثبت 48 هزار درخواست مجوزكسب و كار در سامانه ملي مجوزها

ثبت ۴۸ هزار درخواست مجوزکسب و کار در سامانه ملی مجوزها

گروه اقتصادی–  مدیر کل امور اقتصادی و دارایی گلستان اظهار داشت: تا پایان دیماه سالجاری  ۴۸ هزار و ۱۴۳درخواست صدور مجوز کسب و کار در این استان ثبت شد.

روح اله صلبی اظهار داشت: از این تعداد درخواست ثبت شده، مجوز ۲۶ هزار و ۵۹مورد صادر، یک هزار و ۷۶۲ مورد در انتظار پاسخ استعلام یا تایید مدارک، دو هزار و ۵۵۴ مورد در انتظار تکمیل مدارک توسط متقاضی و ۱۷ هزار و ۷۶۸ درخواست نیز دارای نقص در استعلام یا مدارک ارائه شده بوده است

به گفته وی از ابتدای سال ۱۴۰۱ مجوز کسب و کار صرفأ یک فایل الکترونیکی با شناسه یکتا است و متقاضیان می بایست برای درخواست به سامانه ملی مجوزها به نشانی اینترنتی mojavez.ir مراجعه نمایند.

وی افزود: درگاه ملی مجوزها برای همه کسب وکارها، شرایط، مدارک، زمان و هزینه صدور مجوز را اعلام کرده و به ‌طور کاملاً غیرحضوری درخواست مجوز را ثبت و اطلاعات اولیه را از متقاضی اخذ و او را هدایت میکند تا از درگاه صادرکننده مجوز، فایل مجوزش را بدون حضور و کاغذ، طی زمان اعلامی دریافت کند.

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی درگاه ملی مجوزها این است که هر فرد، بتواند به‌راحتی کسب ‌وکارش را ثبت کند و با داشتن مجوز، رسمی و قانونی کار کند تا از منافع رسمی کارکردن مثل داشتن فاکتور و برند، گرفتن وام و شریک، فروش به دولت و شرکت‌ های بزرگ، شرکت در نمایشگاه استفاده کند و روز به روز بزرگتر و موفق تر شود.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: پیرو بند (ح) تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور سال ۱۴۰۱ مبنی بر انجام کلیه امور مربوط به مجوز های کسب و کار از قبیل دریافت تقاضا، پاسخ دهی به استعلام ها و تاییدیه ها و صدور مجوز از ابتدای سالجاری، صرفا از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور صورت گرفته و اخذ هرگونه هزینه بابت خدمات صدور مجوز و انجام امور مربوط خارج از سامانه مذکور توسط دستگاه های دولتی ممنوع می باشد.

وی یادآور شد:  اگر دستگاه های اجرایی مستقیم و خارج از درگاه ملی مجوزها از متقاضیان مجوز ثبت نام کنند، احتمال نقض حقوق متقاضی مجوز زیاد خواهد بود. درگاه ملی مجوزها، روز و ساعت درخواست مجوز را ثبت و مراقبت می‌کند هیچ دستگاهی از متقاضیان، شرط و مدرک و هزینه اضافه طلب نکند و همه مجوزهای درخواست شده در زمان مقرر صادر شوند.

صلبی ادامه داد: بیشترین درخواست های صدور مجوز طی این مدت در سامانه ملی مجوزها  با تعداد ۱۴۸۵۴ مربوط به  کسب و کار خانگی (به ویژه خیاطی لباس)، فعالیت تولیدی انفرادی صنایع دستی، کارت رانندگی بین شهری (هوشمند)، کارت ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافربری برون شهری و روستایی، پروانه اشتغال به کار مهندسی شخص حقیقی، کسب و کار خانگی قالیبافی، تاسیس واحد تولیدی و صنعتی، تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه¬ای آزاد، کسب و کار خانگی تایپیست و کارت فعالان صنایع دستی بوده است.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *