پایگاه خبری پریشهر

پریشهر

تخصیص ۲۵۰ هزار یورو برای تجهیز آزمایشگاه های دانشگاه گنبد

رییس دانشگاه گنبدکاووس از تخصیص ۲۵۰ هزار یورو  از سوی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی خبر داد.

دکتر ابوالفضل طهماسبی در نشست خبری گرامیداشت دهه فجر با بیان این که این میزان تخصیص، طی چند مرحله انجام خواهد شد افزود: تاکنون معادل ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از این مبلغ آزادسازی شده و مابقی آن نیز تا پایان امسال تخصیص می یابد.

وی یادآور شد:  در دو سال گذشته مجموعا ۲۷میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز آزمایشگاه ها در این دانشگاه هزینه شد.

دکتر طهماسبی خاطرنشان کرد: امسال از مجموع ۲۲ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال بودجه تعمیر و تجهیز دانشگاه ، تنها ۳۹ درصد معادل ۸ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال تخصیص یافت که از این میزان هم فقط ۱۰ درصد به صورت نقد و مابقی به صورت اسناد خزانه بوده است.

وی گفت: انتظار است مدیریت ارشد استان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی درخصوص تزریق اعتبارات لازم،نگاه ویژه ای به دانشگاه گنبدکاووس که بزرگترین مرکز آموزش عالی در شرق استان به شمار می رود داشته باشند.

31 300x151 - تخصیص 250 هزار یورو برای تجهیز آزمایشگاه های دانشگاه گنبد

وی ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر یادآور شد: سالن آمفی تئاتر دانشگاه با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال و ظرفیت ۳۵۰ نفر در این ایام افتتاح و به بهره برداری می رسد.

وی تصریح کرد: ساختمان سلف سرویس دانشگاه نیز با هزینه ای بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال در سه طبقه با  ۳ هزار و ۳۰۰ متر مربع زیربنا در حال احداث است.

به گفته طهماسبی، برای تجهیز و محوطه سازی ساختمان سلف سرویس به۸۰ میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز است که در صورت همکاری و حمایت سازمان برنامه و بودجه، تا پایان سالجاری شاهد افتتاح این پروژه نیز خواهیم بود.

رییس دانشگاه گنبدکاووس افزود: همچنین اتاق کار اساتید دانشکده علوم انسانی در دو طبقه و ظرفیت ۶۰ اتاق کار در حال ساخت است که طبقه نخست آن با ۳۰ اتاق و اعتبار ۸ میلیارد ریال تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و با تامین ۱۲ میلیارد ریال دیگر، این پروژه تکمیل و به اتمام خواهد رسید.
طهماسبی همچنین با اشاره به مجموعه فعالیتهای عمرانی که با محوریت پژوهش و درآمدزایی در دانشگاه صورت گرفته، تصریح کرد: ایجاد ۱۲ هکتار باغ پژوهشی، اجرای طرح پرواربندی دام سبک، اجرای طرح پژوهشی کاشت کاکتوس آپونتیا و احداث استخر دو منظوره  پرورش ماهی و ذخیره نزولات از جمله این طرح ها بوده است.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *