پایگاه خبری پریشهر

پریشهر

امان از شهر بی کلانتر

حدود ۲۰ روز پیش دیوار شرقی دانشگاه گنبد کاووس مورد تعرض و تخریب قرار گرفت. شواهد نشان می دهد که تخریب با استفاده از تجهیزات و ماشین آلات صورت گرفته. انگیزه ارتکاب فعل معلوم نیست و گفته می شود مسئولین نظم و امنیت شهرستان تاکنون در شناسایی و به تبع آن معرفی خاطی موفق نبوده اند.

مسئولین دانشگاه می گویند به دلیل فقدان دیوار در ضلع شرقی، این مرکز آموزش عالی همواره با معضل سرقت اموال دولتی و تخریب طرح های پژوهشی مواجه بوده؛ از همین رو چندی پیش به منظور مراقبت از طرح های در حال اجرا و جلوگیری از تضییع بیت المال، پس از اخذ استعلام از شهرداری نسبت به تکمیل دیوار در این ضلع اقدام می شود. اما پس از تکمیل، بخشی از این سازه آجری، شبانه تخریب و به گفته آنان دست کم یک میلیارد ریال خسارت به دانشگاه تحمیل می شود.

مجموعه ای دولتی اینچنین شبانه مورد تعرض قرار می گیرد و با وجود گذشت ۲۰ روز از ماجرا خبری از نتیجه اقدامات احتمالی متولیان برقراری نظم و امنیت، در جهت پیگیری و رسیدگی به موضوع نیست. فرمانداری، نیروی انتظامی، معاونت سیاسی و امنیتی و دستگاه های امنیتی حتماً به خوبی می دانند که عدم رسیدگی به موقع به این دست موارد، چه احساس امنیت و طیب خاطری را در مجرمین و چه حجمی از بی اعتمادی، وحشت و حس ناامنی را در افکار عمومی تولید خواهد کرد.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *