پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
روز ملي گندم در گلستان

در همایش روز ملی گندم و نان تاکید شد: برخورد جدی با مفاسد اقتصادی در حوزه گندم و آراد گلستان

روز ملی گندم و نان بهانه ای شد تا همایشی با حضور فعالان این بخش  در گرگان برگزار تا بر مقابله جدی با مفاسد اقتصادی در حوزه  گندم و نان گلستان تاکید شود.


به گزارش پایگاه خبری پریشهر، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان در همایش روز ملی گندم و نان  گفت: یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در قالب مبارزه با مفاسد اقتصادی در حوزه گندم و آرد استان، به بیت‌المال برگشت داده شد.

روح اله مهری افزود : این رقم مطالبات دولت طی پنج ماه گذشته بوده که به بیت‌المال برگشت داده شده است.
وی یادآور شد: نظارت بر نانوایان از آبان ماه سال گذشته به اجرا درآمده و طبق اظهار نانوایان گلستان، سهمیه در نظر گرفته آرد برای پخت نان بیش از ظرفیت بوده است.
مهری ادامه داد: ۶ نانوایی در گرگان تولید نان کامل را از هفته آینده اجرایی خواهند کرد و به دنبال آن ۶ نانوایی دیگر به این امر اختصاص داده می شود.
وی همچنین از آغاز عملیات ساخت ساختمان آکادمی نان در گلستان از هفته آینده خبر داد و گفت: این ساختمان دارای ۲ طبقه و  یک واحد پخت است.

استقرار دبیرخانه روز ملی گندم و نان در گلستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان نیز گفت: دبیرخانه روز ملی گندم و نان در استان استمرار خواهد یافت تا برنامه‌های کیفی در این حوزه  توسعه یابد.

171066045 - در همايش روز ملي  گندم و نان تاكيد شد: برخورد جدي با مفاسد اقتصادي در حوزه گندم و آراد گلستان
همایش روز ملی گندم

سیدمحمد دهنوی با اشاره به اینکه گندم و نان مسأله مهم در سبد غذایی خانوارها است، گفت: با نظارت خوبی که به اجرا درآمده، ساکنان استان دغدغه‌ صف در نانوایی‌ها ندارند.
وی افزود: حمایت دولت در خرید تضمینی این محصول راهبردی قابل تقدیر بوده و انتظار است با تداوم آن، در یکی دو سال آینده شاهد خودکفایی باشیم.

تلاش برای افزایش تولید و خودکفایی گندم

فرمانده سپاه نینوا گلستان نیز  گفت: نامگذاری شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردم برای آن است تا در خودکفایی تولید گندم و پایداری آن بیش از گذشته سهیم باشیم.

سردار علی ملکشاهکوهی  افزود: این استان نقش بسزایی در تولید گندم دارد که نمونه بارز آن، تأمین بخش قابل توجهی از آرد و نان استان‌های کشور است.

وی ادامه داد: باتوجه به نقش تعیین کننده این محصول در امنیت غذایی، ضروری است سرمایه گذاری لازم در حوزه زیرساخت تولید  صورت گیرد.
فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: اجرای طرح زهکشی زمین‌های شمال کشور و افزایش تولید در واحد سطح در این اراضی در دست اجرا است.

وی ادامه داد: از ۲۷۰ هزار هکتار اجرای طرح زهکشی اراضی شمال و دارای اولویت، بیش از ۱۰۰ هزار هکتار آن انجام شده است.

به گفته وی حدود ۳. ۵ تن گندم در واحد سطح در شرایط آب و هوایی مساعد برداشت شد در حالی که حداکثر تولید محصول در این اراضی ۱۲۰۰ کیلوگرم بوده است.

سطح زیر کشت ۳۸۰ هزار هکتاری گندم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان نیز گفت: سطح زیر کشت گندم در استان  ۳۸۰ هزار هکتار است که پیش بینی می شود ،بیش از یک میلیون تن گندم برداشت شود.

محمد برزعلی یادآور شد:: مراکز خرید دولتی و غیردولتی گندم برای جمع آوری محصولات زارعی سال جاری پیش بینی و  فعالیت خواهند کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: فعالیت این مراکز با حضور ناظران جهاد کشاورزی  از اردیبهشت آغاز خواهد شد.

وی گفت: در ۸۴ هزار هکتار از اراضی جو کاشته و پیش بینی می‌شود  تولید این محصول ۱۶۰ هزار تُن باشد.

در پایان همایش روززملی گندم و نان در استان گلستان از فعالان این حوزه تقدیر شد.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *