پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
افزايش غيرقانوني شهريه اموزشگاه موسيقي

افزایش شهریه آموزشگاه های موسیقی غیرقانونی است

 معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: افزایش شهریه اعمال شده از سوی آموزشگاه های موسیقی خودسرانه بوده و غیرقانونی است.

رضا یازرلو در گفت و گو با خبرگار پریشهر اظهار داشت: نرخ افزایش یافته مورد تأیید این اداره کل نیست و چنانچه شکایتی از سوی هنرجویان واصل شود با آموزشگاه خاطی برخورد قانونی خواهد شد.

وی یادآور شد: هر ساله در اردیبهشت ماه تعرفه شهریه آموزشگاه های موسیقی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد ابلاغ و به آموزشگاه ها اعلام می شود.

یازرلو ادامه داد: اما امسال گویا آموزشگاه های موسیقی در نشستی، به طور هماهنگ و خودسرانه نسبت به افزایش مبلغ شهریه اقدام کردند که این تصمیم هرگز مورد تأیید اداره کل فرهنگ و ارشاد نیست.

وی تأکید کرد: هنرجویانی که نسبت به این اقدام شکایت دارند می توانند به واحد بازرسی و رسیدگی به شکایات و یا واحد موسیقی معاونت هنری اداره کل ارشاد گلستان مراجعه و نسبت به ثبت شکایت خود اقدام کنند.

یازرلو با بیان این که پیگیری شکایات و برخورد با آموزشگاههای متخلف، حتمی است خاطرنشان کرد: همه آموزشگاه هایی که مرتکب افزایش غیرقانونی نرخ شهریه شده اند، پس از اعلام تعرفه سال جدید از سوی وزارتخانه، ملزم به بازپرداخت مابه التفاوت مبلغ دریافتی از هنرجویان هستند.

برخی آموزشگاه‌های موسیقی همزمان با آغاز سال جدید، نسبت به افزایش صد درصدی شهریه اقدام کردند، به طوری که گزارش شده در برخی موارد تعرفه ۸۰۰ هزار تومانی در اسفند ماه ناگهان به ۱۶۰۰ میلیون تومان در فروردین رسیده است. در نتیجه این اقدام، برخی هنرجویان از ادامه مسیر یادگیری موسیقی منصرف و برخی نیز ناگزیر از تغییر موسسه و مربی شده اند.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *