پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
parishahr.ir noavari - اولین "کارخانه نوآوری" گلستان در شرق استان راه اندازی می شود

اولین “کارخانه نوآوری” گلستان در شرق استان راه اندازی می شود

‌ رییس دانشگاه گنبد کاووس گفت که این دانشگاه با هدف ایجاد فضای مناسب جهت جذب و تجمیع جوانان، دانشجویان و فارغ التحصیلان خلاق و صاحب ایده منطقه، سوله ای به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع را به منظور راه اندازی کارخانه نوآوری در اختیار پارک علم و فناوری استان قرار داد.

دکتر ابوالفضل طهماسبی اظهار داشت: همچنین ۵ هکتار از اراضی دانشگاه برای بهره برداری در اختیار پارک علم و فناوری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه کارخانه های نوآوری در تجمیع منابع، تسهیل رشد کسب و کارها و افزایش شانس موفقیت آنها نقش بسزایی دارند اظهار داشت: دانشگاه گنبد نیز با توجه به رسالت و مسئولیتی که درخصوص مهارت افزایی و ایجاد محیط مساعد جهت شکوفایی ایده های نوآورانه دانشجویان و فارغ التحصیلان و جوانان مستعد و نوآور منطقه برای خود قائل بود تلاش کرد تا گامی اثربخش در این حوزه  بردارد.

وی یادآور شد: با خرید و استقرار لوازم و تجهیزات مورد نیاز با کمک بخش خصوصی، به زودی   فضای داخلی کارخانه، تکمیل و رسماً راه اندازی خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد با راه اندازی کارخانه نوآوری بستر مناسبی برای اشتغال، درآمد زایی و کارآفرینی جوانان تحصیلکرده و صاحب ایده فراهم و عموم جامعه از منافع اقتصادی و اجتماعی آن بهره مند گردند.

کارخانه‌های نوآوری مکانی برای عملیاتی کردن ایده‌های نوآور و خلاق است و طبق تاکید رییس جمهوری در هر استان باید دست کم یک کارخانه نوآوری فعال شود.

با راه اندازی کارخانه نوآوری در دانشگاه گنبد کاووس، شرق گلستان با پیشی گرفتن از مرکز، صاحب اولین کارخانه نوآوری استان خواهد شد.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *