پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
parishahr.ir abfa - استان گلستان نيازمند تخصيص اعتبارات ملي و بخش خصوصي است

استان گلستان نیازمند تخصیص اعتبارات ملی و بخش خصوصی است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: ۲۰۰۰ میلیارد ریال برای خرید و نصب دستگاه آب شیرین کن روستاهای داشلی برون نیاز بوده که تامین این مبلغ از عهده استان خارج است.

بهزاد هرمزی اظهار در مراسم آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به چهار روستای “دماغ، قیزلر، خیر خوجه علیا و سفلی” بخش داشلی برون گنبدکاووس داشت: تامین آن نیازمند مساعدت وزارت نیرو و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری است.

وی افزود:  رفع مشکل آب شرب حدود ۱۱ هزار نفر از ساکنان ۱۳ روستای بخش مرزی و کمتر توسعه‌یافته داشلی برون شهرستان گنبدکاووس به نصب یک دستگاه آب شیرین‌کن نیاز دارد.

وی یادآور شد که چند سال پیش قرار بود، یک دستگاه آب شیرین کن با مشارکت بخش خصوصی در این روستاها نصب شود و برای مقدمات آن سه حلقه چاه آب شور حفر و یک مخزن ذخیره نیز در روستای کُرند احداث شد اما به دلیل تورم، گرانی اجناس و مشکلاتی که برای بخش خصوصی به وجود آمد به سرانجام نرسید.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: برنامه اصلی وزارت نیرو برای تامین آب شرب روستاهای مناطق مرزی گنبدکاووس و برخی شهرهای شرق گلستان استفاده از آب سد در حال ساخت نرماب چهل چای مینودشت است اما ساخت این سد هنوز به پایان نرسید.

وی ادامه داد: علاوه برآن در صورت تکمیل و آبگیری این سد، استفاده از آب آن برای مصارف شرب نیازمند احداث ۶۵۰ کیلومتر خط انتقال و هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه توزیع است که انجام آن نیازمند ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

هرمزی افزود: درحال حاضر به ۱۵ روستا در مناطق مرزی گنبدکاووس با ۲ دستگاه تانکر آبرسانی می‌شود که این تانکرها روزانه فاصله ۹۰ کیلومتری از منابع تامین آب تا روستاها را طی می کنند.

 

 

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *