پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
الزام بانك هاي گلستان براي پرداخت تسهيلات تبصره 18

الزام بانک‌های گلستان برای پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ تا پایان سال

پریشهر- استاندار گلستان خواستار پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ توسط بانک‌های عامل استان تا پایان سال جاری شد و گفت: تاکنون تنها یک هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ توسط بانک‌های استان پرداخت شده است.

علی‌محمد زنگانه  در یازدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان گلستان اظهار کرد: در حوزه تسهیلات تبصره ۱۸، ۱۲ هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال اعتبار به حساب بانک‌های استان واریز شده است که تاکنون ۱۱ هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال پروژه و پرونده به بانک‌ها معرفی شده که فقط یک هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

وی از دستگاه‌های اجرایی خواست تا پایان هفته جاری تمامی پروژه‌ها را به بانک‌ها معرفی کنند و در مقابل بانک‌ها نیز تا پایان سال جاری به همه درخواست‌های متقاضیان برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ پاسخ دهند.

استاندار گلستان با بیان اینکه باید برای احیای واحدهای تولیدی، شاخص‌هایی احصاء شود، یادآور شد: باید براساس اسناد بخشی و زنجیره‌های ارزش نسبت به توسعه و احیای واحدهای راکد اقدام کرد

زنگانه با بیان اینکه در احیای واحدهای تولیدی اولویت با واحدهای با پیشرفت بالای ۸۰ درصدی است، افزود: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید از لیست ۴۱ واحد صنعتی، ۱۶۳ واحد جهادکشاورزی و هفت واحد گردشگری، اولویت احیا و ارائه تسهیلات را بر اساس توجه به زنجیره‌ها تهیه کند تا با توجه به منابع بتوانیم از آنها حمایت کنیم.

وی ورود تعاونی‌ها و انجام پروژه‌های خدمات مالی خرد را یکی از راه‌های حل مشکلات مردم دانست و خاطرنشان کرد: باید جایگاه تعاونی‌ها تقویت شود. با ورود تعاونی‌ها می‌توانیم پروژه‌های سرمایه‌گذاری خرد را اجرا و زمینه محرومیت‌زدایی و اشتغالزایی را فراهم کنیم.

وی به پیشرفت‌های گلستان در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: مطابق اطلاعات مرکز آمار و سازمان مدیریت و برنامه ریزی، رشد استان از منفی پنج به مثبت سه رسید که این رشد هشت درصدی بیانگر ارتقای رشد متوازن اقتصادی است

استاندار گلستان افزود: بر خلاف سال‌های قبل،توزیع عادلانه فرصت‌ها مورد توجه ویژه است تا نتیجه تقسیم بدون ضابطه بودجه به رشد یک منطقه و محرومیت بخش دیگر منجر نشود.

زنگانه گفت: با تاکید بر تمرکززدایی و توزیع متوازن اعتبار، رشد گلستان در بخش‌های صنعت، معدن، خدمات و کشاورزی به همراه استان‌های سمنان و قم مثبت است.

وی افزود: علاوه بر آن در دولت سیزدهم نرخ مشارکت اقتصادی گلستان به میانگین کشور رسید و فاصله معنادار پیشین به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

استاندار گلستان بهبود نرخ اشتغال به‌خصوص اشتغال بانوان و جوانان را امیدوارکننده دانست و گفت: پارسال ۱۲۰ درصد تعهد اشتغال استان محقق شد و امسال هم پیش بینی تحقق آن وجود دارد.

وی بیان کرد: شاخص سرمایه‌گذاری در بخش‌های عمرانی و اقتصادی نشان می‌دهد گلستان در حال حرکت به سمت چشم انداز اولیه و تحقق سرمایه‌گذاری ۲۲۴ هزار میلیارد تومانی است.

وی به تاکید دولت برای علاج بخشی خلیج گرگان اشاره کرد و گفت: احیای این پهنه آبی شامل بسته‌ای از مداخلات از جمله لایروبی برخی کانال‌ها است.

وی بیان کرد: احیای کانال چپاقلی با توجه به نظر کارشناسان فاقد توجیه فنی است اما مطالعه لایروبی کانال خزینی ادامه دارد.

 

 

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *