پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
احداث 807 واحد مسكوني اضعاي هيات علمي و كاركنان دانشگاههاي گلستان

احداث ۸۰۷ واحد مسکونی اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاههای گلستان

یکشنبه- ۲۹ بهمن ماه ۱۴۰۲


عملیات اجرایی احداث ۸۰۷ واحد مسکونی ویژه اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه‌های استان گلستان  به صورت همزمان با سراسر کشور و با دستور رییس جمهور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان با حضور علی محمد زنگانه استاندار گلستان و جمعی از اعضای شورای مسکن استان در محل دانشگاه آزاد گرگان آغاز شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان در این آیین از آمادگی این اداره کل برای مشارکت در عملیاتی شدن سهمیه ساخت واحد مسکونی برای دانشگاهیان استان خبر داد.

سیدمحمد حسینی گفت: عملیات آماده سازی زمین‌های موردنیاز اجرای این تفاهم نامه به مساحت ۳۲ هکتار در شهرهای بندرگز، گرگان و گنبد توسط امور اجرایی و ماشین آلات عمرانی بنیاد مسکن استان انجام خواهد شد.

در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی گلستان ۸۰ هزار دانشجو در رشته های مختلف تحصیل می‌کنند.

رئیس جمهور در نشست کشوری احداث واحدهای مسکونی اعلام کرد:  اعضای هیأت علمی برای تدریس، تحقیق و پژوهش باید آرامش داشته باشند؛ چراکه کشور نیازمند کار علمی است و استادان دانشگاه هم سرمایه کشور محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه ساخت ۶۰ هزار واحد مسکونی در ۱۵۰۰ هکتار از اراضی مازاد در بیش از ۵۰ واحد دانشگاهی کشور با همکاری وزارتخانه‌های بهداشت، علوم و دانشگاه آزاد اسلامی باعث مسرت و خوشحالی است، اظهار کرد: در استان‌ها ظرفیت کمی نداریم و باید برای ساخت مسکن از ظرفیت‌های استانی هم استفاده شود، استادان قشر پرتلاش و دلسوزی هستند که باید مشکل مسکن برای آنها حل شود.

عملیات ۶۰ هزار واحد مسکونی در ۵۷ واحد دانشگاهی کشور از امروز (شنبه، ۲۸ بهمن ۱۴۰۲) آغاز خواهد شد.

رئیس جمهور اضافه کرد: مسئله همکاری و مساعدت بانک ها با نگاه به وضعیت نسبی، تأسیس زمین، اعتبارات آینده و پیگیری های قطعی در زمینه ساخت مسکن استادان به شدت حائز اهمیت است و موضوع مهمی است تا کارها به ثمر برسد و تعاونی دانشگاه ها در این زمینه نقش موثری خواهند داشت.

دکتر مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی نیز در این جلسه گفته بود: امروز عملیات اجرای ساخت ۶۰ هزار و ۱۸۵ واحد مسکونی آغاز می‌شود. در حوزه وزارت علوم، ۳۰ هزار و ۵۶۶ مسکن ویژه اعضای هیأت علمی و بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ خوابگاه متأهلی و در دانشگاه آزاد اسلامی بیش از ۹۵۷ هکتار از زمین‌های مازاد دانشگاه آزاد اسلامی به طرح مسکن اعضای هیأت علمی و کارکنان این دانشگاه اختصاص یافته است.

وی افزود: در این مرحله ساخت ۲۳ هزار و ۸۱۹ واحد مسکونی در دانشگاه آزاد اسلامی هدف‌گذاری شده و در مجموع بیش از ۱۵۰۰ هکتار زمین با ظرفیت بیش از ۶۰ هزار واحد مسکونی به طرح ساخت مسکن جامعه دانشگاهیان کشور اختصاص یافته است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بخش اعظم اراضی تأمین‌شده در این طرح، زمین‌های مازاد خود دانشگاه‌هاست و این کار با توافق وزارتین علوم و بهداشت و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی انجام و نظرات رؤسای دانشگاه ها نیز اخذ شده، گفت: مسکن همواره یکی از دغدغه‌های استادان دانشگاه ها بوده و این طرح، شروع اجرای ساخت مسکن دانشگاهیان است که امیدواریم تعداد این واحدها را افزایش دهیم.

دکتر بذرپاش ساخت خوابگاه دانشجویان متأهل را تکلیف قانونی وزارت راه و شهرسازی دانست و اظهار کرد: امیدواریم در دولت سیزدهم در این امر موفق عمل کنیم. اراضی این طرح به صورت اجاره ۹۹ ساله به اساتید واگذار می‌شود و عملاً قیمت زمین در این طرح برای استادان دانشگاه‌ها به صفر رسیده است.

وی با بیان اینکه با تسهیلات بانک‌ها و کمکی که دانشگاه‌ها به استادان می‌کنند و نیز آورده خود متقاضیان، هزینه ساخت تأمین می‌شود، گفت: کمیسیون ماده ۵ استان‌ها باید برگزار شده و مجوزهای تغییر کاربری این اراضی صادر شود. بخشی از این واحدها وارد فرآیند ساخت شده‌اند.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *