پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
parishahr.ir naniranyan 1000x1000 - آغاز به كار پايگاه خبري نان ايرانيان

آغاز به کار پایگاه خبری نان ایرانیان

نان ایرانیان، پایگاه خبری صنعت غلات، آرد، نان و شیرینی است که با مجوز از ورات فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدیر مسئولی مهدی صفایی روزنامه نگار با سابقه گرگان فعالیت خود را آغاز کرد.

این یادداشت، نخستین یادداشت رسانه «نان ایرانیان» به قلم مهدی صفایی است که در یادداشت خود  به مواردی کوتاه و گویا درباره این پایگاه خبری اقتصادی و اجتماعی پرداخته است.

یکم) «قوت غالب» ایرانیان، نان است و همین کافی است که موضوع، برای همه سیاست­گذاران حاکمیتی، پژوهش­گاه­ها، دانشگاه­ها و دستگاه­های اجرایی، از اهمیت برخوردار باشد. نانی که از وزارت جهاد کشاورزی و غله تا نهادها و دستگاه­های صنفی و صنعتی، درگیر امور آن هستند و هنوز هم متولی مشخص و یگانه­ای ندارد.

دوم) افزایش عوارض تغییر فرهنگ غذایی ایرانیان، همچون افزایش سرطان­ها، دیابت، بیماری­های قلبی، گوارشی و…. در سال های اخیر، موضوع سلامت نان، بیش از گذشته مورد توجه قرار داده است.

سوم) نان ایرانی، گریزی از رویکرد صنعتی ندارد. با نگاهی بلند مدت و میان مدت، هم باید تولید صنعتی و نیمه صنعتی نان گسترش یابد و هم تولید نان سنتی ایرانی را ابزار و دستگاه­های مدرن تر و سالم تر از گذشته دنبال کرد.

چهارم) آموزش، هنوز هم حلقه مفقوده در حوزه نان و به ویژه نانوایان سنتی است. صنعت نان در جهان هر روز در حال گسترش است و تلاش های متعددی برای روزآمدی ها و نوآوری های مختلف برای افزایش کیفیت نان صورت می گیرد. اما در سال های اخیر، مشکلات متعددی که فعالان صنف و صنعت با آن روبرو بوده اند، رمقی برای توجه به حوزه آموزش باقی نگذاشته است.

پنجم) نان ایرانیان، که مجوز آن چندی به عنوان پایگاه خبری از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده است، تلاش می­کند تا رسانه­ای مستقل در حوزه غلات، آرد، نان، شیرینی و ماکارونی، در حوزه صنف و صنعت، از کاشت و داشت و برداشت گندم و آسیابانی تا توزیع آرد و پخت و… در سراسر کشور باشد.

ششم) در نان ایرانیان، با رویکرد توسعه پایدار، نگاه ویژه ای به حوزه آب، کشاورزی، دانه­های روغنی و کالاهای اساسی خواهیم داشت که هم به صورت مستقل از اهمیت برخوردار است و هم در ارتباط با موضوع نان و غلات و…

هفتم) خاستگاه رسانه ما، سرزمین گرگان و استان گلستان است. گلستان تا رسیدن به توسعه راه دشواری داشته و دارد. نان ایرانیان، تلاش خواهد کرد نسبت به این استان سبز اما محروم و توسعه نیافته ادای دین کند و از این رو تلاش می کنیم، رویکرد خبری و تحلیلی دقیق تری به حوزه اقتصادی، اخبار و رویدادهای استان داشته باشیم.

هشتم) آنچه امروز در سراسر کشور، به عنوان صنعت نان شناخته می شود، بی شک مدیون تلاش­های پیشکسوتانی است برای استقرار صنعت و ارتقای کیفی آن از گذشته تاکنون، تلاش­های بسیاری داشته اند. در نان ایرانیان تلاش می کنیم، قدردان تلاش های بزرگان و پیشکسوتان ارجمند صنعت و صنف نان باشیم و البته از درگذشتگان نیک نام این حوزه نیز یاد کنیم و تلاش های آن را ارج نهیم. از این رو نیم نگاهی به موضوعاتی تاریخی خواهیم داشت.

نهم) نان ایرانیان، تلاش می­کند، با نگاهی نو، مستقل، صادقانه و منصفانه، به اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای حوزه نان و… بپردازد و در این راه از همراهی ها، نقدها، پیشنهادها و… استقبال می کند.

دهم) نان ایرانیان آمده است تا شمعی را برای آگاهی روشن کند، امید دارم روشن نگاه داشتن این شمع آنچنان سخت نباشد….

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *