پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
پای سیاست انقباضی ارز روی گلوی صادرکنندگان/ مراودات تجاری با ترکمنستان در پایین ترین سطح خود قرار گرفته است

مراودات تجاری ایران و ترکمنستان گسترش می یابد

۱۳ خرداد ۱۴۰۳


الهام رئوفی فر- رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان از طرح مشکلات تجار و بازرگانان ایرانی با مسئولان کشور ترکمنستان خبر داد و گفت: با رفع مشکلات د مراودات تجاری گسترش می یابد.

رمضان بهرامی افزود: هیأت تجاری متشکل از ۵۰ نفر از بازرگانان، فعالان بخش خصوصی و نمایندگان شرکت‌های تجاری و تولیدی به کشور ترکمنستان اعزام شد.

وی گفت: این سفر با هدف آگاهی از ظرفیت های تجارت با این کشور و ایجاد ارتباط با بازرگانان کشور ترکمنستان انجام شد.

رمضان بهرامی دیدار با معاون وزیر تجارت ترکمنستان به همراه دو مدیر وزارت تجارت را از جمله نشست های این اتاق با مسئولان ترکمنستانی اعلام کرد و افزود: این جلسات با هدف بررسی مشکلات تجار و بازرگانان ایرانی و ارائه راهکار برگزار شد.

وی ضمن اشاره به دیدار مرگن گوردوف رئیس اتاق ترکمنستان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی، ایران اکسپو ، گفت: خوشبختانه سفر مرگن گوردوف در اردیبهشت ماه سال جاری به ایران و حضور در ایشان در نمایشگاه برایشان بسیار رضایتمند بود و همین باعث آغاز فصل جدیدی از ارتباط بین اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان و اتاق ترکمنستان شده است.

parishahr.ir bahrami - مراودات تجاری ايران و تركمنستان  گسترش می یابد
رمضان بهرامی

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان با بیان اینکه در این نشست به موضوعاتی نظیر افزایش مراودات مالی بین دو کشور تاکید شد، افزود: تجار کشور ما آنگونه که باید از ظرفیت های کشور ترکمنستان برای تجارت مطلع نیستند از این رو اعزام هیات تجاری کمک شایانی به افزایش آگاهی و دانش آنها خواهد کرد.

وی از دیگر ره آوردهای این سفر را دیدار دوباره با نوکرقلی آتاقی اوف رییس اتحادیه کارآفرینان و صنعتگران ترکمنستان دانست و اضافه کرد: با ایشان درباره مشکلات مرزی و استفاده از کالاهای نهایی دو کشور صحبت شد.

بهرامی به نشست با معاون امور بین الملل بورس، معاون اقتصادی و معاون سرمایه گذاری ترکمنستان نیز اشاره کرد و گفت: در این جلسه مسئولان کشور ترکمنستان قول مساعد برای راهنمایی تجار و بازرگانان ایرانی دادند.

وی ادامه داد: از طرف اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان، رابط اتاق بورس انتخاب شد تا از آخرین اطلاعات، بخشنامه و آگهی ها در حوزه اقتصادی و تجارت ترکمنستان در اختیار اتاق مشترک قرار گیرد.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان از برگزاری جلسه B2B  برای تجار ایرانی خبر داد و اضافه کرد: با توجه به اینکه از قبل رسته های فعالیت هر بخش تعریف شده بود به خوبی تجار دو کشور یکدیگر را پیدا کردند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقا قابل توجه در این سفر ضیافت شام سفیرجمهوری ایران در ترکمنستان با هیات تجاری ایران و هیات مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان بود که تجار و فعالان بخش خصوصی مشکلاتشان را دررابطه با تجارت با ترکمنستان مطرح کردند.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان از انعقاد تفاهم نامه ای با ایران خودرو در این سفر خبر داد و گفت:  با امضای این تفاهم نامه، تجار و بازرگانان ایرانی می توانند از این فضا برای ارائه محصولات و دفاتر تجاری و اداری بهره مند شوند.

وی اظهار کرد: اتاق مشترک با استفاده از توانمندی های خود و با هدف تسهیل هماهنگی های لازم به منظور گسترش سطح روابط تجار ایرانی و برگزاری نمایشگاه موقت و فصلی از این مجموعه بهره خواهد برد.

بهرامی استفاده از این ظرفیت را در قالب سرای تجارت یک فرصت برای بازرگانان برشمرد و افزود: این اقدام به بهبود تراز بازرگانی تجار ایرانی در ترکمنستان خواهد انجامید.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از این ظرفیت منجر به افزایش بهره وری دارایی های خارجی متعلق به ایرانیان خواهد شد.

بازدید هیات مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان از کارخانه های شوینده و پاک کننده، شکلات سازی، فرش آبادان و بزرگترین کارخانه قهوه سازی از اهداف این سفر بوده است.

 

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *