پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
IMG 20240511 085636 scaled 1000x1000 - رئيس خانه صنعت معدن و تجارت گلستان کارنامه اقتصادی گلستان قابل قبول نیست

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت گلستان کارنامه اقتصادی گلستان قابل قبول نیست

پایگاه خبری پریشهر- رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: کارنامه اقتصادی استان قابل قبول نیست و مدیران اقتصادی به جای پرداختن به موضوعات اصلی به حواشی می پردازند.

رمضان بهرامی در گفت و گوی اختصاصی با پایگاه خبری پریشهر اظهار داشت: در اوضاع اقتصادی سه سال گذشته در حوزه اجرایی اتفاق خوب و قابل توجهی  رخ نداد.
به گفته وی آنقدر در استانداری گلستان سیاه چاله های اقتصادی وجود دارد که مدیران اقتصادی به چای پرداختن به مسایل اساسی و توسعه ای، بیشتر به   به حواشی می پردازند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان افزود: انتظار است استاندار محترم کارنامه مدیران اقتصادی خود را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهد.

 

وی مدعی شد آنقدر که مدیران اقتصادی دغدغه عضویت در هیات مدیره مناطق آزاد، پتروشیمی و دخالت در ترکیب انتخابات هیات مدیره اتاق بازرگانی داشته اند که این همت و تلاششان  در اجرای  طرح های اقتصادی مشاهده نشد.
بهرامی با انتقاد از عملکرد مدیران اقتصادی استانداری و عدم همراهی آنان برای اجرای طرح های توسعه ای اضافه کرد: به جرات میتوان گفت با فعالیت مدیران فعلی اقتصادی در استانداری اتفاق خاصی ایجاد نخواهد شد.
وی افزود: در شان استانداری گلستان نیست که برخی مدیران اقتصادی برای انتخابات هیات مدیره اتاق بازرگانی، افرادی را جمع و از آنها خواسته میشود که به لیست مورد نظر آنان رای داده شود.
بهرامی گفت: اگر استاندار از این جلسات آگاهی داشت که هیچ حرفی باقی نمی ماند اما چنانچه بی اطلاع از برگزاری این جلسات بوده‌اند که دستگاههای نظارتی غفلت کردند.
وی با بیان اینکه نقطه قوت استان گلستان در حوزه تولید حمایت دستگاه قضایی از این بخش است یادآور شد اگر حمایتهای دستگاه قضایی در استان وجود نداشت، شاهد انگیزه بخش خصوصی برای تولید نبودیم.

وی تصریح کرد: استان گلستان باید به خود ببالد که دو قوه مجریه در آن فعال است یکی از این قوا مجموعه دستگاههای اجرایی دولت است و دیگری دستگاه قضایی که علیرغم مشکلات و گرفتاری های حوزه کاری، خود کار قوه مجریه را نیز انجام
می دهد.
وی با تقدیر از حمایتها و تلاشهای دستگاه قضایی برای رفع موانع تولید در استان خاطر نشان کرد: در کارگروه اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه موانع پیش روی پروژه های جزیره آشوراده، پتروشیمی صدور اسناد اراضی شهرک های صنعتی رفع تا بستر مناسبت فعالیت برای  صاحبان تولید فراهم شود.

قطع برق واحدهای صنعتی

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نگرانی واحدهای تولیدی از قطعی برق افزود: اینکه اعلام می شود  قطعی برق دراستان نداشته ایم حرف درستی نیست چرا که در
سالهای گذشته همواره واحدهای تولیدی استان با قطعی برق مواجه بوده اند.

وی گفت: بزرگترین معضل استان، ارائه آمارهای نادرست و غیرکارشناسی است که لازم است مدیران حرفهای پوپولیستی را کنار بگذارند.
وی گفت: خانه صنعت به عنوان پارلمان بخش خصوصی دنبال آن است نظرات کارشناسی خود را بر اساس دغدغه های واقعی طرح کند.
بهرامی گفت: برنامه اقتصادی و تولیدی خارج از اراده صاحبان کار و تولید است و مطمئن هستیم روزهای آینده جدول خاموشی برای قطع برق واحدهای تولیدی اعلام می شود. رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: اینکه گفته می شود خاموشی برق برای منازل وجود نداشت یا حداقل ممکن بود را کتمان نمیکنیم اما بدون درنظر گرفتن بهش تولید، گفمان درستی نیست.

وی خاطرنشان کرد: نجابت کارفرمایان است که کارگران خود را در این شرایط سخت اخراج نمی کنند اما قطعی روزانه چند ساعت برق کار را برای واحدهای تولیدی دشوار می کند.
وی افزود: امروز خانواده های کارگران این درخواست را دارند که برای ادامه اشتغال فرزندان و همسران خود برق منازلشان قطع شود اما برق واحد تولیدی قطع نشود تا چرخ تولید بچرخد و  صدمه ای به معیشت و زندگیشان وارد نشود.

IMG 20240511 085636 scaled - رئيس خانه صنعت معدن و تجارت گلستان کارنامه اقتصادی گلستان قابل قبول نیست
rbt

بهرامی با بیان اینکه گلایه ما به مدیران و کارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان نیست تاکید کرد: روی سخن ما با مدیران شرکت توانیر است که در برابر ابلاغ برنامه خاموشی پاسخگو نیست.
وی گفت: مدیران شرکت توزیع برق گلستان مطابق با وظایف خود پاسخگو هستند و از این بابت جای تشکر نیز دارد اما معتقدیم اختیارات کافی در خصوص جدول خاموشی استان ندارند.
بهرامی بر راه اندازی نیروگاههای مقیاس کوچک در استان تاکید کرد و افزود: ۸۰۰ هزار هکتار اراضی در شمال استان قابلیت ایجاد نیروگاه CHP را دارد  ولیکن سالهاست که مدیران شرکت توانیر اعلام میکنند در دست اقدام است.

تولید نباید زمین بخورد

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت استان گلستان هشدار داد: آقایان مسئول این هشدار را جدی بگیرید که اگر تولید زمین بخورد، بلند کردنش سخت استخانخانه صنعت  رفتارهای مدیران اقتصادی در استانداری نشان میدهد صدای بخش خصوصی را نمیشنوند و درکی از اقتصاد و تولید ندارد.
بهرامی اضافه کرد نامگذاری سال با عنوان اقتصادی برای بخش خصوصی حکم شرعی دارد اما اراده قوی در بخش دولتی برای تحقق شعار سال مشاهده نمی شود.
وی اظهار داشت: انتظار داریم سفره مردم کوچک تر از وضع فعلی نشود، طبیعی است برای این مهم بستر باید فراهم شود و تامین انرژی یکی از این بسترهاست.
بهرامی گفت: با گذشت دو ماه از سال به عنوان دیده بان حوزه صنعت بستری برای مشارکت مردم نمی بینیم و بروکراسی اداری سخت تر از گذشته شده و کسی جرات ورود به فعالیت های اقتصادی ندارد.
وی به این نکته اشاره کرد که بدون تردید مردم همیشه پای کار بوده به شرطی که بیستر آن از سوی دولت ها فراهم باشد.

جذابیت منطقه ویژه  کم می شود

 

وی با اشاره به ایجاد مناطق آزاد تجاری در دنیا افزود: همه کشورها در حال ایجاد و توسعه مناطق آزاد هستند اما نه با نگاه سیاسی این کار را دنبال نمی کنند.

بهرامی افزود: منطقه آزاد اینجه برون قبل از انتخابات ریاست جمهوری  به تصویب رسید که از زمان طرح و تصویب آن سالها زمان برد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان اضافه کرد: امروز به دلیل صدور بخشنامه ها و اعمال قوانین جدید، مناطق آزاد از جمله منطقه آزاد اینچه برون از جذابیت و حلاوت خاصی برای سرمایه گذاران برخوردار نیست.

به گفته وی قوانین و مقررراتی که در گذشته برای حمایت و تشویق تولید کنندگان وضع شده بود در چند سال اخیر تغییر یافت و امروز دیگر کمتر کسی است که برای حضور در مناطق آزاد ریسک کند.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *