پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
مسعود پزشكيان

دکتر مسعود  پزشکیان: رسالت امروز،حق طلبی و حق گویی است

مهدی فرهادی خبرنگار پریشهر- نماینده مردم تبریز در مجلس یازدهم گفت :  رسالت  امروز در کشور، حق طلبی و حق گویی است و این مهم صرفا با گفتن و حرف زدن محقق نمی شود.

دکتر مسعود پزشکیان در یادواره شهدای یاک ۴۰ در گرگان اظهار داشت :  قرآن  کریم، مملو است از بیاناتی درباره حق گویی و حق طلبی و تقوا پیشه کردن.

وی با اشاره به اینکه فردی  که دنبال پست و مقام و باشد نمی تواند حق را بگوید افزود :حق را کسی می تواند بگوید که بر  سر پست، مقام و زمین دعوا  نداشته باشد.
نماینده مردم ادوار مختلف تبریز، آذرشهر و اسکو ادامه داد :حضرت علی(ع)  همه را به تقوا وصیت می کند  و اشاره می کند که پیامبر اسلام فرمودند اصلاح بین مسلمانان از نماز و روزه واجب تر و اولی تر است.

پزشکیان گفت : اگر  توانستیم صدام و دشمنان خارجی را از کشور بیرون کنیم به خاطر انسجام درونی بود نه چیز دیگر و امروز نیاز داریم برای حل مشکلات مردم تقوا پیشه کنیم و این بدین معناست که  افراد بی عیب و بی نقص و تواناتر به کار شوند.

به گفته وی در  تقوا نباید دنبال دنیا راه افتاد، امروز خیلی از  دعواها در کشور بر  سر پست و مقام و اینکه چه کسی رئیس باشد، است.
وی افزود : برای رسیدن به هدف های دنیوی خود، به همدیگر انگ می زنیم، و همدیگر را  تخریب می کنیم.
پزشکبان خاطرنشان کرد:برای  ادامه راه شهیدان و ایستادگی در برابر دشمن، وحدت، انسجام، دنیا طلبی نکردن، حق نگفتن و با مطلوم بودن ضروری است.

وی گفت: اگر نتوانیم این رسالت را که همان حق طلبی و حق گویی است انجام دهیم، روز به روز مردم از فاصله خواهیم گرفت.
این سیاستمدار اصلاح طلب افزود زندگی  مسوولان باید سوق داده شود به سمت وحدت و انسجام، حق گویی و حق طلبی و از این نظر مسوولیت سنگینی به عهده همه ماست تا شرمنده این مردم نشویم و در مقابل شهدا سربلند باشیم.

وی اضافه کرد : جایی که توان داشتیم، تلاش کردیم از نظر علمی و کارشناسی دنبال حق گویی و حق طلبی و حل گرفتاری های مردم باشیم.

ff91ef92 6011 4974 af7a e95447afa459 - دکتر مسعود  پزشکیان: رسالت امروز،حق طلبی و حق گویی است
گرامیداشت یاک ۴۰


منتخب مردم مینودشت و کلاله در مجلس دوازدهم هم در این مراسم گفت: نتیجه  گزارش تحقیق و تفحص یاک ۴۰ این بود که این هواپیما با شرایطی که داشت اگر به زمین می نشست جای تعجب داشت.
سید نجیب حسینی افزود : موقع در طول سال‌های مختلف، خانواده شهدای یاک ۴۰ بنده را می بینند پیگیر موضوع  هستند.
وی اضافه کرد : این مراسم و یادواره ها، به نام شهدا برگزار می سود می تواند در اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش آفرینی بزرگ داشته باشد.
به گفته وی  تجلیل از فرهنگ ایثار و شهادت مایه بقای انقلاب اسلامی بوده و  شاهد این هستیم وعده صادق در جمهوری اسلامی اجرایی  و عملیاتی می شود.
حسینی خاطرنشان کرد : شهدا با تاسی از سرو و سالار شهیدان، فرهنگ ایثار، فداکاری، وفاداری و  درس از خودگذشتگی و شجاعت، شهامت، صداقت را به ما آموختند و در عمل آن را به اثبات رساندند.
وی افزود : امیدواریم  بتوانیم در تفسیر  اهداف و اندیشه های مقدس شهدا قرار بگیریم و قرار گرفتن در این مسیرخدمت به مردم است.

حادثهٔ هواپیمایی یاک۴۰، پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت سال ۱۳۸۰ طی سقوط هواپیمای روسی یاک۴۰ در جنگل‌های جنوب ساری رخ داد. این پرواز جهت انجام مأموریت اداری بود. طی آن نمایندگان استان گلستان در مجلس ششم شورای اسلامی، هیئت وزارت راه و تمام خدمه پرواز و کارکتان شرکت هواپیمایی،

حادثهٔ هواپیمایی یاک۴۰، پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت سال ۱۳۸۰ طی سقوط هواپیمای روسی یاک۴۰ در جنگل‌های جنوب ساری رخ داد.

این پرواز جهت انجام مأموریت اداری بود.

طی آن نمایندگان استان گلستان در مجلس ششم شورای اسلامی، هیئت وزارت راه و تمام خدمه پرواز و کارکتان شرکت هواپیمایی، در این پرواز جان به جان آفرین تسلیم کردند که مجموعاً ۲۵ نفر در این حادثه شهید شدند.

 

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *