پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
جاده آق قلا به اینچه برون

جاده آق قلا به اینچه برون شأن ترانزیتی ندارد

رییس هیات مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکمنستان گفت: کیفیت نامناسب جاده ترانزیتی گنبد و آق قلا به اینچه برون از جمله مشکلات اساسی در زمینه مبادلات تجاری با ترکمنستان است.

رمضان بهرامی در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: این دو مسیر جاده های کشاورزی هستند و شأن ترانزیتی ندارند.

وی با بیان اینکه تجار تمایلی به تردد از این جاده ندارند تصریح کرد: در ۳۰ سال گذشته حتی به اندازه یک متر هم برای اصلاح و بهسازی این مسیر قدمی برداشته نشده است. بهرامی تأکید کرد: مسئولان استان باید همت کنند و از محل منابع ملی اعتبارات لازم برای اصلاح و سامان بخشی این جاده را تأمین کنند.

وی خاطرنشان کرد: راهداری از هر یک کامیون ترانزیتی که از این جاده عبور می کند دوزبلاغ به دلار می گیرد که اگر همان را خرج بهسازی این جاده کند بخش عمده ای از مشکلات تجار رفع خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل خرابی جاده ترانزیت آق قلا به اینچه برون و گنبد به اینچه برون، راننده های ترانزیت حاضر نیستند از این مسیر برای حمل و نقل کالا استفاده کنند.

بهرامی با اشاره به ضرورت بهره گیری از توان بخش خصوصی در این زمینه خاطرنشان کرد: چنانچه دولت توانایی مدیریت در این بخش را ندارد می تواند آن را به بخش خصوصی واگذار تا از محل درآمد آن امور مربوط به بهسازی و ایجاد یک جاده با مختصات واقعی ترانزیتی انجام پذیرد.

 

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *