پایگاه خبری پریشهر

افزايش دما

افزایش دما ۴۰ درجه‌ای برای گلستان

مدیر کل هواشناسی گلستان گفت: افزایش محسوس دمای استان در روز جمعه و تداوم گرما تا ظهر شنبه، کاهش رطوبت نسبی، وزش باد نسبتا شدید تا شدید و گرد و خاک محلی پیش بینی شده است.

محمد کمالی اظهار کرد: با فعالیت این سامانه، افزایش مصرف حامل‌های انرژی، آسیب به برخی سازه‌ها، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، احتمال آتش سوزی در مزارع، عرصه‌های جنگلی و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

وی توصیه کرد: اطمینان از خاموش شدن آتش، مستحکم سازی سازه‌ها و تنظیم دمای گلخانه‌ و مرغداری‌ درحال پرورش، مدیریت مصرف حامل‌های انرژی و سایر تمهیدات پیشگیرانه برای گذر از این سامانه لازم است.

کمالی افزود: پایان فعالیت این سامانه از استان گلستان روز یکشنبه پیش بینی می‌شود.

دمای استان گلستان در ظهر امروز (پنجشنبه) به ۳۳ درجه رسید و با وجود فایده این افزایش دما برای رشد هر چه بهتر محصولاتی مانند کلزا، گندم و جو، این گرمای هوا، احتمال آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی را دوچندان کرده است.

افزایش دما یکی از تهدیدات احتمالی آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی و زمین‌های کشاورزی پس از برداشت محصول است در زمان برداشت در استان گلستان به شمار می‌رود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *