پایگاه خبری پریشهر

پايگاه خبري پريشهر

مرکز هوش مصنوعی گنبدکاووس افتتاح می‌شود

۸ مرداد ۱۴۰۳


همزمان با هفته ملی مهارت در نیمه اول مرداد سالجاری، مرکز هوش مصنوعی در شهرستان گنبدکاووس راه‌اندازی می‌شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان گفت: در کنار رشته‌هایی مانند جوشکاری، تاسیسات و مکانیک رویکردهای شغلی جدیدی در جهان به وجود آمده که در راستای عصر دیجیتال نباید از دنیا عقب بمانیم.

حمزه گرایلو اظهار داشت: بسیاری از رشته‌ها و شغل‌ها در جامعه وجود دارد که به آن پرداخته نشده و ما با برگزاری دوره‌های مختلف و المپیادها و جشنواره‌های مهارتی درصدد درآمدزایی مردم با استفاده از ابزارهایی مانند موبایل هستیم.

به گفته وی  آموزش‌های مهارتی را لازمه ترویج فرهنگ کار و مهارت‌آموزی در جامعه دانست و یادآور شد: رسانه‌ها در تغییر نگرش جامعه و خانواده‌ها نسبت به این امر مهم نقش به‌سزایی دارند.

وی افزود: منابع انسانی هر سرزمین، مهم‌ترین منابع توسعه آن کشور محسوب می‌شوند و با تربیت نیروی انسانی ماهر از طریق دانش مهارت و تکنولوژی می‌توان اشتعال پایدار ایجاد کرد.

ویافزودد: به‌روزرسانی تجهیزات و کارگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای از دیگر برنامه‌های ما است، آخرین سالی که بهترین تجهیزات فنی‌وحرفه‌ای وارد استان شده سال ۱۳۸۴ بوده است.

کرایلو از ارتقای کارگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای گلستان و تجهیز آنها به تکنولوژی، ابزارها و شغل‌های جدید خبر داد و خاطرنشان کرد: براساس تحقیقات انجام‌شده تا سال ۲۰۳۰، افزون بر ۷۱ میلیون شغل از بین می‌رود و در همان بازه زمانی ۸۳ میلیون شغل جدید ایجاد می‌شود که باید سهم شهروندان گلستانی را از این شغل‌های جدید مشخص کنیم.

وی به چهار شاخص نرخ سرانه آموزش‌های مهارتی، سرانه فضای آموزش‌های مهارتی، نرخ هزینه آموزش‌های مهارتی و نرخ دسترسی به آموزش‌های مهارتی اشاره کرد و توضیح داد: فنی‌وحرفه‌ای گلستان در هر چهار شاخص رشد خوبی داشته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان ادامه داد: سرانه آموزش‌های مهارتی در استان گلستان از ۱۲.۱۸ ساعت به ۱۳.۳۳ ساعت، سرانه فضای آموزشی از ۳۶۵ سانتی‌متر مربع به ۳۷۲ سانتی‌متر مربع، شاخص بهره‌مندی هر شهروند گلستانی از سرانه درآمد آموزش‌های مهارتی از ۰.۷۸ میلیون ریال به ۱.۷۹ میلیون ریال و نرخ دسترسی نیز از ۷.۴۴ به ۷.۴۹ درصد رسید.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *