پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
برف در گلستان

بارش برف در گلستان/جاده گرگان – شاهرود در محدوده توسکستان بسته شد

۶ اسفند ۱۴۰۲


براساس اعلام هواشناسی گلستان، بارندگی که از روز شنبه در گلستان آغاز شد تا روز دوشنبه تداوم خواهد داشت و در این مدت برای نواحی شمالی پنج تا ۱۰ میلی‌متر، نواحی کوهپایه‌ای ۵۰ میلی‌متر و نواحی میان دشت ۳۰ تا ۴۰ میلی‌متر بارندگی پیش بینی می‌شود.

همچنین  راه گرگان – شاهرود در محدوده توسکستان به علت بارش شدید برف تا اطلاع بعدی بسته است و ریزش شدید برف در جاده توسکستان، سبب کاهش دید رانندگان شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان ر این خصوص گفت: بارش برف و باران در مناطق گوناگون استان از جمله ارتفاعات و کوهستان‌ها همچنان ادامه دارد اما با تلاش نیروهای راهداری، همه راه‌های اصلی و فرعی استان باز است و تردد در آن جریان دارد.

نعمت‌الله حاجی‌زاده اظهار کرد: راه کوهستانی گرگان- شاهرود در محدوده توسکستان که به علت بارش برف از شب گذشته مسدود شده بود با تلاش نیروهای راهداری بازگشایی شد.

وی به رانندگان توصیه کرد برای پیشگیری از حوادث احتمالی هنگام تردد در راه‌های کوهستانی استان گلستان از تجهیزات زمستانه به ویژه زنجیر چرخ استفاده کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی و عملیاتی در حوزه وظیفه خود و بر اساس هشدار زرد صادر شده از سوی هواشناسی برای مقابله با حوادث احتمالی در آمادگی کامل قرار دارند.

علاوه بر بارندگی، برای نواحی سردسیر و کوهستانی استان بارش برف بین ۲۰ تا ۳۵ سانتی‌متر پیش‌بینی می‌شود و به دلیل غالب بودن پدیده مه و برف، اختلال در تردد جاده‌ای این مناطق دور از انتظار نیست.

به گفته امان محمد کمالی مدیرکل هواشناسی گلستان، با توجه به بارش برف انتظار می‌رود روز سه‌شنبه دمای هوا در بیشتر نقاط استان به زیر صفر و در ارتفاعات به منفی پنج تا ۱۵ درجه برسد.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *