پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
parishahr.ir zistkore - گلستان در تصميمات ذخيره گاه زيست كره سهيم شد

گلستان در تصمیمات ذخیره گاه زیست کره سهیم شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان از ابلاغ اساسنامه جدید شورای راهبری میانکاله  خبر داد و گفت: با ابلاغ این اساسنامه، استان گلستان در تصمیمات مربوط به پناهگاه حیات‌وحش و ذخیره‌گاه زیست‌کره سهیم شد.

به گزارش روابط عمومی محیط زیست گلستان محمدرضا کنعانی اظهار داشت: پیش از این تصمیم گیری در مورد میانکاله فقط بر عهده استان مازندران بود.

به گفته وی این اساسنامه با دستور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به استانداران گلستان و مازندران ابلاغ شد.

وی یادآور شد:  استانداران گلستان و مازندران، معاونین محیط زیست دریایی و تالاب‌ها و محیط زیست طبیعی سازمان مرکزی، نمایندگان مجلس، مدیران کل حفاظت محیط زیست، نماینده سمن‌ها، جوامع محلی و صاحب‌نظران دانشگاهی هر ۲ استان نیز به عضویت این شورا منصوب شدند.

کنعانی ادامه داد: دبیر این شورا، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست است و یک کمیته فنی متشکل از صاحب‌نظران و فرمانداران شهرستان‌های مجاور پناهگاه حیات‌وحش و ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله در گلستان و مازندران عضو آن هستند.

پناهگاه حیات‌وحش و ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله در جنوب دریاچه خزر و در محدوده جغرافیایی استان‌های گلستان و مازندران واقع شده است.

تالاب بین‌المللی میانکاله دارای ۴۰ هزار هکتار مساحت آبی است که از دهستان میانکاله در شهرستان بهشهر تا آشوراده در استان گلستان گسترده است.

این تالاب با داشتن پناهگاه حیات وحش به مساحت حدود  ۲۸ هزار هکتار و تنوع گیاهی از جمله درختان سازیل و انار وحشی که منبع تغذیه برخی پرندگان را تشکیل می‌دهد توانست بیش از ۵۰۰ گونه جانوری را در خود جای دهد و به بهشت پرندگان مشهور شود و با این

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *