پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
parishahr.ir saderat 1 - صادرات 70درصد تخم مرغ توليدي گلستان  

صادرات ۷۰درصد تخم مرغ تولیدی گلستان  

رییس اداره طیور و زنبور عسل سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: ۹۵ تن تخم مرغ  از مجموع ۱۳۵تن تخم مرغ تولیدی این استان معادل ۷۰ درصد به استان ها صادر می شود.

حبیب اله تاشی اظهار داشت: تولید این میزان تخم مرغ در استان گلستان با پرورش دو میلیون و ۵۵۰ هزار قطعه مرغ تخم گذار در واحدهای مربوطه به دست می‌آید.

وی با بیان این که بستر تولید روزانه ۲۰۰ تن تخم مرغ در واحدهای تخم گذار گلستان فراهم است، ابراز داشت: در صورت رفع موانع پیش روی کنونی از جمله تامین خوراک برای ۲۰ واحد تخم گذار با ظرفیت اسمی سه میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه در استان، تولید این محصول بازهم قابل افزایش است.

تاشی بهره برداری از بخشی از زنجیره تولید تخم مرغ کاسپین چیکا طلایی در گنبدکاووس از اواخر سال قبل را از عوامل مهم سرمایه گذاری در ایجاد افزایش تولید تخم مرغ گلستان برشمرد و گفت: اکنون فقط در این واحد یک میلیون و ۱۵۰ هزار قطعه مرغ در حال پرورش و تولید تخم مرغ وجود دارد که نقش مهمی در جهش تولید این محصول در استان ایفا می کند.

وی همچنین از راه اندازی کارخانه خوراک طیور با ظرفیت اسمی ۶۰۰ تن در ۲۴ ساعت در زنجیره تولید تخم مرغ کاسپین چیکا طلایی در آینده نزدیک خبر داد.

استان گلستان از قطب های مهم صنعت پرورش مرغ در کشور با سرمایه گذاری زیرساختی افزون بر ۳۰ هزار و ۶۹۵ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۲ هزار و ۸۵۳ نفر به شمار می رود.

سال گذشته از محل فعالیت ۱۸ واحد پرورشی در استان ۳۳ هزار و ۲۰۰ تن تخم مرغ در این استان تولید و روانه بازار مصرف شد.

 

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *