پایگاه خبری پریشهر

93969 - کمبود برق واحدهای صنعتی، مشکل تأمین مالی را از اولویت خارج کرد

کمبود برق واحدهای صنعتی، مشکل تأمین مالی را از اولویت خارج کرد

۲۱ مرداد ۱۴۰۳


مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان می گوید که این روزها مشکل تأمین برق در بخش صنعت آنقدر جدی است که می‌توان گفت موضوع تأمین مالی که در گذشته از جمله مشکلات اساسی واحدهای تولیدی به شمار می آمد حالا دیگر تبدیل به یک مشکل فرعی برای آنان شده است.

 

رضا شهمرادی در گفتگو با پریشهر اظهار داشت: مساله کمبود برق، مانعی جدی در مسیر توسعه شهرک‌ها است به طوری که حتی واحدهای موجود هم به دلیل قطعی برق، خسارات جبران ناپذیری را متحمل می شوند.

وی ادامه می دهد: از بین رفتن مواد اولیه و تأخیر در ایفای تعهدات تنها بخشی از این خسارات است.

DJI 0697 - کمبود برق واحدهای صنعتی، مشکل تأمین مالی را از اولویت خارج کرد

شهمرادی اضافه کرد: تقویت واحدهای تولیدی به عنوان مجاری خلق کار و ثروت باید مورد توجه ویژ قرار گیرند.

وی گفت: تقویت واحدهای تولیدی و صنعتی، منجر به تقویت بانک ها خواهد شد و با افزایش منابع مالی قدرت تسهیلات دهی بالا خواهد رفت.

توان ارائه تسهیلات دهی بانک ها به شدت پایین آمد

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان افزود: این در حالی است که شاهدیم توان ارائه تسهیلات دهی بانک های استان به شدت پایین آمده است.

وی با بیان این که مساله ناترازی بین تولید و مصرف برق گریبانگیر همه استان های کشور است، افزود: در گلستان تنها ۴ درصد برق مصرفی مربوط به حوزه شهرک‌های صنعتی است .

او یادآور شد: با توجه به این مهم به نظر می‌رسد می شود با برنامه ریزی صحی ح مسوولیت و بار صرفه جویی در مصرف برق را دست کم در این استان از روی دوش صنایع برداشت و به سمت مصارف تجاری و خانگی برد.

وی با بیان اینکه گلستان نیازمند اقدامات اساسی و بنیادین در حوزه آب و برق است خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری برای تأسیس نیروگاه، تکمیل سدها و استفاده از آب شیرین کن به منظور کاهش فشار بر سفره های آب زیرزمینی باید به طور جدی مورد پیگیری قرار گیرد.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *