پایگاه خبری پریشهر

پریشهر

چهاردهمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران

 

امسال بر خلاف سلاهای گذشته که جشنواره اقوام ایران زمین با حضور گسنرده مهمانان داخلی و خارجی در استان گلستان برگزار می شد به دلیل شرایط بیماری کویید ۱۹، این جشنواره به صورت مجازی برگزار می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت که چهاردهمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین با مشارکت هزار و ۷۰۰ هنرمند صنایع دستی و موسیقی استان های در گرگان برگزار می شود.

احمد تجری اظهار داشت: در بخش صنایع دستی ۶۰۰ هنرمند گلستان به همراه ۹۰۰ هنرمند دیگر استان‌های کشور با ارائه بیش از هفت هزار قلم انواع محصول و آثار تولیدی برای عرضه و فروش حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این جشنواره ۲۰ گروه موسیقی سنتی و آئینی مناطق مختلف کشور شامل ۲۰۰ هنرمند از گلستان، مازندران، گیلان، آذریایجان شرقی، خراسان رضوی و شمالی، خوزستان و سیستان و بلوچستان حضور خواهند داشت.

وی افزود : این جشنواره به صورت مجازی نهم تا دوازدهم بهمن ماه برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: این جشنواره در فضای مجازی به آدرس اینترنتی www.gcth.ir بارگذاری شده و شامل بخش‌های مختلف است که بخش صنایع دستی به صورت فروش اینترنتی است و بخش موسیقی نوائی و سنتی از ساعت ۲۱ الی ۲۲ و ۳۰ دقیقه هر شب از این درگاه بر روی اینستاگرام و آپارات قابل مشاهده است.

وی بیان کرد: برگزاری سه وبینار در حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، برگزاری جشنواره فیلم و عکس از ۱۳ دوره گذشته تاکنون، معرفی کارآفرینان نمونه در بخش‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی، معرفی آداب و رسوم، سبک زندگی، هنرهای صنایع دستی و موضوعات مرتبط روستاهای هدف گردشگری استان از دیگر برنامه های چهاردهمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین است.

 

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *