پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
parishahr.ir zayeat - پلمپ 118 مرکز ضایعاتی غیر مجاز در گرگان

پلمپ ۱۱۸ مرکز ضایعاتی غیر مجاز در گرگان

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری گرگان از پلمپ ۱۱۸ مرکز ضایعاتی غیر مجاز در شهر گرگان خبر داد و گفت: ۳۸ درصد مراکز ضایعاتی گرگان دارای تابعیت ایرانی و ۶۲ درصد اتباع بیگانه بودند.

احمد سالاری در گفتگو با پایگاه خبری پریشهر، اظهار کرد: در شهر گرگان ۱۱۸ مرکز ضایعاتی غیر مجاز شناسایی و پلمپ شد ۳۸ درصد این مراکز دارای تابعیت ایرانی و ۶۲ درصد اتباع بیگانه بودند.

وی ادامه داد: این مراکز ضایعاتی ۱۶ مورد در واحدهای مسکونی و ۱۰۲ مورد در واحدهای غیر مسکونی فعال بودند که ۱۰۹ نفر از آنها اتباع خارجی بودند که ۲۲ نفر از آنها دارای مجوز فعالیت و باقی اتباع فاقد مدارک لازم بودند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری گرگان از کشف و انتقال ۹۰ دستگاه موتور سیکلیت زباله گرد به پارکینگ خبر داد و گفت: تعداد هفت دستگاه موتور سه چرخی و تعدادی خودروهای ناموزون، چرخ دستی و گاری به پارکینگ انتقال داده شد.

وی اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در گرگان رااینبار جدی خواند و اضافه کرد: در گرگان دو پیمانکار تفکیک زباله داریم که در منطقه یک و سه تفکیک زباله را در دستور کار دارند.

وی با بیان اینکه در منطقه دو شهر گرگان پیمانکار از انجام کار خودداری کرده، افزود: در حال حاضر دو پیمانکار فعال تفکیک زباله را با برنامه ریزی و مراجعه به درب منازل شهروندان نسبت به گذشته انجام می دهند کار پرحجم تر شده و مراجعه دارند

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری گرگان ادامه داد: تاکنون بیش از یک هزار و ۶۰۰ کارتن پلاس که شاید نقش اساسی و فاکتور اصلی دارند در منازل و آپارتمان ها توزیع شده و کار تفکیک زباله از مبدا انجام می شود

وی با تاکید بر این نکته که پیش از انجام تفکیک باید درباره کاهش موضوع زباله هم فعالیت کنیم، افزود: الان سرانه تولید زباله برای هر شهروند گرگانی بین ۷۰۰ تا ۷۵۰ گرم است که این یعنی حدودا دوبرابر سرانه معمول کشوراست.

سالاری میزان سرانه تولید زباله در کشور را ۴۰۰ گرم اعلام کرد و گفت: شاید تولید زباله بیشتر کار تفکیک را افزایش دهد اما این نکته را نمی توان نادیده گرفت که زباله هزینه های تفکیک، حمل و دفع پسماند را افزایش می دهد.

وی معتقد است: بحث تفکیک زباله نه تنها در گرگان که در هیچ یک از شهرهای استان موفق نبوده که دلیل آن مراکز ضایعاتی غیرمجاز شهر مانند زباله گردها و دوره گردهای موتورسوار است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری گرگان ادامه داد: در دو ماهه اخیر در راستای تقویت موضوع تفکیک با هماهنگی مجموعه دادستانی، انتظامی، بهداشت و دستگاه های مرتبط در کارگروه ساماندهی اتفاقاتی رقم خورد که به موضوع تفکیک زباله از مبدا کمک خواهد کرد ضمن اینکه بخشی از نارضایتی شهروندان هم برطرف می شود.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *