پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
برداشت گندم

پرداخت ۴۷ درصد مطالبات گندم‌کاران گلستانی

۱۷ تیر ۱۴۰۳

 


رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان از پرداخت ۴۷ درصد مطالبات گندم‌کاران خبر داد و گفت: از ابتدای فصل برداشت گندم تا روز گذشته شش میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

محمد برزعلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۵۲ هزار میلیارد تومان معادل ۴۷ درصد از پول گندم‌کاران پرداخت شده است و پیگیری‌ها برای پرداخت باقی‌مانده مطالبات ادامه دارد

وی ادامه داد: از ابتدای فصل برداشت گندم تا پایان روز جمعه پانزدهم تیر، شش میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم به ارزش ۱۱۱ هزار میلیارد تومان به صورت تضمینی در کشور خریداری شده است.

2043542 - پرداخت 47 درصد مطالبات گندم‌کاران گلستانی

وی بیشترین میزان خرید تضمینی گندم را به ترتیب مربوط به استان‌های خوزستان، گلستان و فارس دانست و افزود: خوزستان با یک میلیون و ۶۲۰ هزار تن در جایگاه نخست، گلستان با یک میلیون و ۴۸ هزار تن در جایگاه دوم قرار دارد.

وی ادامه داد: فارس با ۷۲۵ هزار تن، کرمانشاه با ۴۳۲ هزار تن، خراسان‌رضوی با ۳۷۵ هزار تن و ایلام با ۳۳۲ هزار تن پس از خوزستان و گلستان به ترتیب بیشترین خرید تضمینی گندم را داشته‌اند.

برزعلی خاطرنشان کرد: شرایط بارندگی مناسب، بذر خوب، کنترل آفات و بیماریها،  تغذیه مناسب گیاهی، زحمات کشاورزان و مشاوره کارشناسان جهاد کشاورزی، دست به دست هم داد، تا سال زراعی خوبی برای گندمکاران گلستانی رقم بخورد.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان گفت:  گلستان در کنار خوزستان و فارس، از تولیدکنندگان عمده گندم کشور محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: رتبه نخست کیفیت این محصول استراتژیک را در کشور، استان گلستان دارد.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *