پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
انتخابات گلستان

مشارکت ۵۵ درصدی مردم گلستان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری

رییس ستاد انتخابات گلستان با اشاره به مشارکت ۵۵.۵ درصدی مردم استان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، جزئیات این دوره از انتخابات را تشریح کرد.

 سید علی مهاجر  اظهار کرد: در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری «مسعود پزشکیان» ۴۱۶ هزار و ۶۸۲ رای و «سعید جلیلی» ۲۵۹ هزار و ۳۴۸ رای از استان گلستان کسب کردند.

وی افزود: از ۷۲۵ هزار و ۹۷۹ گلستانی واجد شرایط رای دادن در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ۵۵.۵ درصد در دور دوم پای صندوق رای آمدند.

رییس ستاد انتخابات گلستان خاطرنشان کرد: مشارکت گلستانی‌ها در دور اول انتخابات ریاست جمهوری ۴۱.۶ درصد بوده که این دوره از انتخابات با رشد نزدیک به ۱۰ درصدی همراه شد.

مهاجر با اشاره به اینکه مردم ۲ شهرستان مینودشت و گالیکش بالای ۶۰ درصد مشارکت داشتند، تصریح کرد: همچنین هشت شهرستان رامیان، مراوه‌تپه، آزادشهر، بندرگز، علی‌آبادکتول، آق‌قلا، کلاله و کردکوی نیز بالای ۵۰ درصد مشارکت داشتند.

به گزارش ایرنا، با پایان فرآیند اخذ رأی مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در شامگاه جمعه و پس از شمارش و تجمیع کل آرا، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور صبح امروز شنبه در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد حاضر شد و گزارش پایانی از نتایج شمارش آرا را ارائه کرد.

تعداد کل آرا ماخوذه شمارش و تجمیع شده ۳۰۵۳۰۱۵۷ رأی

آرای مسعود پزشکیان ۱۶۳۸۴۴۰۳ رأی

آرای سعید جلیلی ۱۳۵۳۸۱۷۹ رأی

درصد مشارکت: ۴۹.۸

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *