پایگاه خبری پریشهر

پايگاه خبري پريشهر

محدودیت مصرف برق، عامل اصلی کمبود سیمان در گلستان

۱۰ مردادد ۱۴۰۳


مدیر عامل سیمان پیوند گلستان گفت: توقف کوره و کاهش ساعات کاری این واحد تولیدی به سبب محدودیت مصرف برق باعث کمبود سیمان شده است.

چهرگانی اظهار داشت: دیماند قراردادی این شرکت ۱۸/۵ مگاوات جهت مصرف خط تولید است که با اعمال محدودیت‌های مصرف برق، به منظور تامین برق خانگی، تنها اجازه مصرف ۴ مگاوات در روز را می دهند.

وی افزود: این میزان نیز در برخی مواقع توسط شرکت برق منطقه ای محدود می شود که ادامه این وضعیت، تأثیرات مخرب بر تجهیزات شرکت، کاهش تولید و ایجاد مشکل در تامین تقاضای بازار را به همراه داشته  است.

وی گفت: با توجه به نیاز مبرم بازار به این کالای زیر بنایی در فصلی که ساخت و ساز در اوج خود است، برای جلوگیری از بازار سیاه سیمان و التهابات شدید بازار اولین اقدام این است که از محدودیت برق شرکت کاسته شود.

چهرگانی افزود: در این شرایط هیچ درآمد مازادی برای شرکت های تولید کننده سیمان که محصول خود را از طریق بورس کالا عرضه می کند ایجاد نخواهد شد.

مدیرعامل شرکت سیمان پیوند گلستان گفت: در ماه گذشته با ۲۰ درصد ظرفیت دیماند، برنامه تولید بیش از ۹۰ درصد کاهش یافته و با ادامه این روند و اتمام کلینکر ذخیره شده، قطعا تولید بطور کامل متوقف و این شرکت با چالش‌های زیادی روبرو خواهد شد.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *