پایگاه خبری پریشهر

پریشهر

کسب مدال طلای FIP پنجمین جشنواره بین المللی هنر بنگلادش

احمدخطیری جایزه نفر اول، مدال طلای FIP بخش مونوکروم پنجمین جشنواره بین المللی هنر عکاسی یادواره محفوظ الله بنگلادش ( MAHFUZ ULLAH MEMORIAL 5th International Photography Contest 2021) را دریافت کرد و همچنین در این بخش کیارنگ علایی روبان افتخار فیاپ و در بخش رنگی فیاپ جی پی یو را از آن خود کرد.

در این رویداد هنری که زیر نظر فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی (FIAP) ، (GPU) و فدراسیون بین المللی عکاسی هندوستان ( (FIP و انجمن عکاسان بنگلادش ( (BPS برگزار شد، آثاری از عکاسان نمایندگی فیاپ در ایران – فوکوس در بخش‌های مختلف جشنواره شامل امیر حسین کیسری، فریدون دلیری، حامد محمد زاده حسینی ، میر علی پرندک، محمد استکی و سید احسان مرتضوی پذیرفته شدند.
“احمد خطیری” عکاس ایرانی عضو رسمی انجمن عکاسان ایران و عضو فدراسیون جهانی هنر عکاسی (فیاپ) بیش از ۳۰ عنوان معتبر ملی و بین المللی را در کارنامه خود دارد، پیش از این مدال طلای بین قاره ای ۲۰۲۱، مدال طلای فیاپ فوتوژرنالیسم صربستان ۲۰۱۷، مدال طلای رومانی، مدال طلای قبرس، مدال نقره نیوجرسی آمریکا، مدال برنز وارنا بلغارستان، مدال برنز ۲۰۱۴ چین، تقدیر ویژه هیأت داوران جشنواره عکاسی در ایتالیا ۲۰۲۰ و … در جشنواره های متعدد بین المللی را کسب کرده است.

خطیری همچنین پذیرش بیش از ۲۵۰ اثر در جشنواره های متعدد بین المللی، برگزاری ده ها نمایشگاه متعدد انفرادی، گروهی در داخل و خارج از کشور، دبیری و داوری بیش از ۱۵ جشنواره ملی و بین المللی را نیز در کارنامه دارد.

این جایزه از سوی فرزند محفوظ الله برای زنده نگاه داشتن یاد پدرش برگزار می شود.

در تشریح این جایزه آمده است: پدرم در سال ۲۰۰۴ درگذشت. پس از آن، من همیشه به این فکر می کردم که چگونه می توانم قدردان او برای حمایت هایش در حرفه عکاسی ام باشم. این ایده  به ذهنم خطور کرد تا از طریق این مسابقه عکاسی زندگی پدرم را در سراسر جهان حفظ کنم. این یک چالش برای من خواهد بود که آرزویم را برآورده کنم. همه اعضای خانواده و دوستانم به من کمک می کنند تا در این کار موفق شوم. من همیشه از خدا می خواهم که به من شهامت و قدرت بدهد تااین رویداد را به یک اتفاق موفق تبدیل کنم. بنابراین، من از هر عکاس از هر گوشه دنیا تقاضا دارم که با ارسال تصاویر زیبای خود به من برای تحقق رویای خود موفق شوم.

 

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *